شناسهٔ خبر: 83299 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خبر داد

تخصیص ۴۰۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل شاخص‌ترین پروژه استان اصفهان تا مرداد ۱۴۰۰

محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از تخصیص مبلغ چهار هزار میلیارد ریال برای تکمیل متروی این شهر جدید تا پیش از پایان دولت خبر داد.

محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص متروی این شهر جدید پرداخت و با بیان اینکه این پروژه بزرگ به‌عنوان تنها پروژه شاخص استان اصفهان به رییس‌جمهور معرفی شده است، گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید خود به بهارستان قول داد اگر این پروژه تا پایان دولت به اتمام برسد، این سازمان، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه کمک خواهد کرد و در ادامه نیز دستور تخصیص این مبلغ را خارج از چارچوب بودجه مصوب صادر کرد.

او همچنین از تعهد ۲۰۰ میلیارد تومانی شرکت عمران شهرهای جدید برای تکمیل این پروژه خبر داد و ابراز امیدواری کرد، با کمک این ۴۰۰ میلیارد تومان و مبالغی که شریک در چارچوب برنامه مشارکتی به پروژه تزریق خواهد کرد، خط متروی شهر جدید بهارستان تا مردادماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

قطار شهری بهارستان، ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که عملیات احداث آن در اسفند سال ۹۰ آغاز شده و طول آن حدود ۱۴/۱ کیلومتر است.

شهر جدید بهارستان با وسعتی در حدود سه هزار هکتار در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.