شناسهٔ خبر: 83313 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مقررات دبی برای مسافران ورود به کشور امارات متحده عربی

هواپیما هما در پی برقراری پروازهای دبی، سازمان هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی، به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد مسافرانی که دارای اقامت یا با ویزای توریستی به این کشور مسافرت می‌کنند، می بایست مدارک پزشکی مربوط به آزمایش‌های ویروس کووید ۱۹ را در بدو ورود به همراه داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سازمان هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی برای ادامه پروازهای دبی،اعلام کرده تمامی مسافران بالای دو سال پس از انجام آزمایش PCR در محدوده ۹۶ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز درمانی تأیید شده کشور امارات، می‌توانند به کشور امارات سفر کنند.

ارائه کپی جواب منفی تست کرونا، فرم تکمیل شده خوداظهاری و داشتن بیمه‌نامه مسافرتی برای مسافران با ویزای توریستی در بدو ورود به دبی الزامی است.

در این اطلاعیه تصریح شده است  مسافران برای انجام آزمایش PCR، در تهران به بیمارستان عرفان نیایش، آزمایشگاه پاتوبیولوژی ایران، آزمایشگاه کاویان، بیمارستان دی، در اصفهان به آزمایشگاه نوبل اصفهان، آزمایشگاه یاران، در شیراز به مرکز پیوند اعضای بیمارستان ابوعلی سینا، آزمایشگاه تشخیص پزشکی و پاتولوژی نیلو، آزمایشگاه پزشکی پارس، در شهر لار به آزمایشگاه دکتر مدرسی، آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی، در بندرعباس آزمایشگاه دکتر آتش آب‌پرور، در جزیره کیش به بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی منطقه آزاد کیش، در قم به آزمایشگاه پزشکی بوعلی و در مشهد مقدس به آزمایشگاه مرکزی جهاد دانشگاهی مراجعه کنند.

همچنین مسافران دارای اقامت باید قبل از ورود به کشور امارات با مراجعه به این لینک ، فرم مربوطه را تکمیل و کپی آن را همراه داشته باشند.

 جلوگیری از ورود هرگونه بار دستی به داخل کابین پروازی در مسیر تهران به دبی و بالعکس، تحویل بار به هنگام پذیرش و دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی و استفاده از ماسک در فرودگاه و در طول پرواز از دیگر الزامات ذکر شده در این اطلاعیه است.