شناسهٔ خبر: 83355 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تمدید مهلت ثبت ‌نام کسب ‌وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا تا ۵ مرداد

محمدرضا فرج رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد: ثبت نام رانندگان، شرکت های حمل و نقلی، شرکت های پیمانکاری وکسب وکارهای آسیب دیده از شیوع کرونا برای دریافت تسهیلات تا ۵ مرداد ماه تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا فرج بیان کرد: شیوع بیماری کرونا از ابتدای اسفند ماه سال گذشته، تعطیلی ۲ ماهه تعداد زیادی از مشاغل بخصوص در حوزه حمل و نقل (برون شهری، ریلی وهوایی) و شرکت های پیمانکاری را در پی داشته که سبب متضرر شدن بسیاری از رانندگان شاغل در این حوزه و شرکت ها شده است.

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل افزود: از همین رو با هدف جبران بخشی از خسارات وارده به این مشاغل و شرکت ها در اثر شیوع بیماری کرونا تفاهم نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضاء شده که بر اساس آن تسهیلاتی به رانندگان مسافری بین شهری، شرکت های حمل و نقلی و شرکت های پیمانکاری درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: رانندگان و شرکت ها به منظور استفاده از تسهیلات مذکور می‌توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود در سامانه کارا به آدر س https://kara.mcls.gov.ir  اقدام نمایند.

فرج یادآور شد: پرونده ها ی تشکیل شده برای رانندگان برون شهری استان جهت اخذ تسهیلات تا تاریخ ۲۸ تیر ماه، ۱۳۸۴ فقره بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال است که به بانک های عامل معرفی و در مرحله اخذ تسهیلات هستند.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط نیز پنج شرکت حمل ونقل هوایی و هشت شرکت مسافری اتوبوس و مینی بوس رانی برون شهری نیز ثبت نام نموده اند.

رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان ساخت: شرکت های حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جهت دسترسی به آخرین اخبار و اطلاعیه ها می توانند از پرتال (کرونا و حمل و نقل) به نشانی http://mrud.ir/startup/transportatoncoronavirusi به صورت روزانه این پرتال را مورد پایش قرار دهند.