شناسهٔ خبر: 8343 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سفر استانی به خراسان شمالی - ۱۲

روحاني دستور آغاز عمليات اجرايي دو خط ريلي در خراسان شمالي را صادر كرد/ آخوندي: رئيس‌جمهور با تخصيص ۳۰۰ ميليون دلار اعتبار برای شبكه ريلی شمال شرق موافقت كرد

دستور آغاز عمليات اجرايي دو خط ريلي در خراسان شمالي عمليات احداث خطوط ريلی اسفراين به بجنورد و شيروان به بجنورد با دستور رئيس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر حسن روحانی رئیس جمهور در ادامه سفر به استان خراسان شمالی عصر امروز یکشنبه ۲۴ خرداد دستور آغاز عملیات اجرایی دو خط ریلی اسفراين به بجنورد و شيروان به بجنورد را از طریق ویدئو كنفرانس صادر كرد.

 دكتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این مراسم با تاكید بر اهمیت توسعه شبكه ریلی این استان به دلیل نقش خراسان شمالی در كریدور حمل بار شمال- جنوب و كریدور شرق به غرب گفت: با توجه به اینكه ۷۰ درصد از مسیر این کریدورها كوهستانی است ساخت این خطوط ریلی با دشواری‌های فراوانی روبرو خواهد بود. با این حال این خطوط ریلی كه جمعاً ۱۲۰ كیلومتر طول دارند با اعتباری معادل ۱۱۰۰ میلیارد تومان ساخته خواهند شد.

 آخوندی گفت: زمان اولیه برای تكمیل این طرح ریلی چهار سال در نظر گرفته شده است ولی تلاش می‌شود تا این پرو‍ژه در سه سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از موافقت رئیس جمهوری با تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار برای تكمیل این پرو‍ژه خبر داد و گفت این خط ریلی ظرفیت حمل ۱۲۰ میلیون تن بار و دو میلیون مسافر را در سال خواهد داشت.

 

نظر شما