شناسهٔ خبر: 83440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ ۳۱۷۶ فقره سند تک برگی در استان همدان به نام دولت

مهندس صارمی1 سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد : از نیمه دوم سال گذشته تا کنون اسناد تک برگی اخذ شده به نام دولت توسط این اداره کل حدود ۳۱۷۶ فقره است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،" علیرضا صارمی" اعلام کرد: با تلاش همکاران حوزه معاونت املاک و حقوقی به طور کلی از نیمه دوم سال گذشته تا کنون موفق به اخذ حدود ۳۱۷۶ فقره سند تک ‌برگی املاک و اراضی دولت در سطح استان شده ایم.

وی تاکید کرد: مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راه های حفاظت و صیانت از املاک دولت است از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر اساس قانون جامع حدنگار و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است .

صارمی همچنین بیان کرد : در سال جاری طی برنامه‌ریزی صورت گرفته روند اخذ اسناد تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای تداوم‌ می یابد.

 وی به عملکرد مؤثر اداره حقوقی این معاونت در سه ماهه نخست سال جاری اشاره و عنوان کرد : با دفاع مؤثر و پیگیری همکاران واحد حقوقی، احکام قضایی عمدتاً به نفع دولت صادر می شود ، در سه ماهه از مجموع ۲۴ پرونده مختومه در این حوزه ۱۳ پرونده به له دولت حکم صادر شده است.

صارمی یادآور شد: در سه ماهه سالجاری از مجموع ۵۲ پرونده در جریان نیز ۳۳ پرونده له دولت صادر شده است.

سرپرست معاونت املاک و حقوقی در پایان خاطر نشان ساخت: در این سه ماهه واگذاری۳۲  هزار و ۷۴۱متر مربع زمین مسکونی و غیرمسکونی از طریق مزایده و پرداخت ۵۵ مورد ما به ازای ریالی به اقشار ویژه انجام شده است.