شناسهٔ خبر: 83462 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

ریاست‌جمهوری در جلسه هیات دولت

پرداخت ودیعه ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی به مستاجران تهرانی، شهرهای بزرگ و سایر شهرها/سود ودیعه مسکن ۱۳ درصد است/اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسترد می‌شود

حسن روحانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی جزئیات کمک ودیعه مسکن و کمک دولت به مستاجران را درتهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها تشریح کرد و گفت: سود ودیعه مسکن ۱۳ درصد است که ماهانه توسط مستاجران به بانک پرداخت می‌شود و اصل ودیعه بعد از اتمام قرارداد اجاره به بانک مسترد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری امروز اول مردادماه در جلسه هیات دولت جزئیات کمک ودیعه مسکن و کمک دولت به مستاجران را اعلام کرد.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل نهاد خانواده موضوعی است که دولت بر آن تاکید دارد، گفت: سال گذشته و امسال وام ازدواج افزایش قابل توجهی یافت و تسهیلات بهتری در این خصوص در اختیار خانه اولی‌ها و آنهایی که زندگی را به تازگی آغاز کرده اند قرار گرفت. سال گذشته ۳۰ هزار میلیاردتومان وام ازدواج در اختیار افرادی که زندگی را به تازگی آغاز کرده اند قرار گرفت و امسال نیز همین روند ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام و المسلیمن حسن روحانی گام دیگر دولت در حمایت از مردم را در شرایط سخت کرونا، تلاش در حل مساله اجاره نشینان و مستاجران اعلام کرد و توضیح داد: دولت در خصوص اجاره نشینان دو گام مهم در هفته های اخیر برداشت که اولین گام دولت این بود که نسبت به اضافه اجاره بها که روند صعودی و غیرمنطقی داشت در ستاد ملی کرونا، ‌ تصویب کردیم که افزایش اجاره بهاد در شهر تهران حداکثر تا ۲۵ درصد، در شهرهای بزرگ تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد مجاز است و بیش از آن مورد پذیرش نیست.

رییس‌جمهوری اقدام دیگر دولت را که امروز اول مرداد ۹۹ تصویب و به زودی اجرایی وعملیاتی خواهد شد را دادن ودیعه از طرف بانک به مستاجران است که در شهرهای مختلف، متفاوت است،برشمرد و گفت: دولت تصمیم گرفته است برای آن دسته از مستاجرانی که دارای حقوق ثابت هستند، و همچنین برای خانوارهایی که تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی هستند، در تهران ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچکتر ۱۵ میلیون تومان، کمک ودیعه مسکن، پرداخت کند.

به گفته رییس‌جمهوری، افراد واجد شرایط اجاره‌نشین در تهران، ودیعه ۵۰ میلیون تومانی با سود و بهره ۱۳ درصد دریافت می‌کنند که کمک خوبی برای مستاجران تهرانی است. این افراد، می‌توانند تا ۵۰ میلیون تومان برای مدت یکسال که اجاره نامه گواه خواهد بود از بانک ودیعه مسکن، قرض بگیرند. همچنین سود ۱۳ درصد را به بانک به شکل ماهانه پرداخت کنند. پایان کار باید اجاره نشین هایی که ودیعه مسکن دریافت کرده اند اصل پول را به بانک برگردانند.

روحانی تصریح کرد: از هفته آینده، جزئیات و ویژگی‌های ودیعه اجاره مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، به مردم اعلام می‌شود. همچنین از هفته آینده، مقررات اجرایی شدن این طرح به تمامی بانک‌ها ابلاغ خواهد شد و مردم از طریق صدا و سیما مردم از جزئیات طرح، آگاه می‌شوند.

وی توضیح داد: این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی برای مستاجران برمی دارد.