شناسهٔ خبر: 83485 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

خط دوم راه آهن قزوین-زنجان تا پایان سال/ احداث ۲ هزار کیلومتر خط اصلی و دوم راه‌آهن تا ابتدای ۱۴۰۰

راه آهن زنجان وزیر راه و شهرسازی صبح امروز از پروژه‌های ریلی استان زنجان بازدید کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در جریان بازدید از خط دوم راه آهن قزوین -زنجان گفت: توسعه شبکه ریلی کشور جزو سیاست‌های کلی نظام و تأکیدات مقام معظم رهبری و شخص رئیس جمهور است و  با اهتمام ویژه توسعه ریلی کشور را دنبال می‌کنیم.

او افزود: در این دولت اتصال شبکه ریلی به پنج استان در برنامه توسعه محقق شد و برنامه‌های دیگری نیز  تا پایان دولت داریم که در حال انجام است.
اسلامی افزود: تا پایان سال حدود ۲۰۰۰ کیلومتر خط اصلی و خط دوم افتتاح خواهد شد از جمله این خطوط ، خط  ریلی دوم قزوین- زنجان است . ماه گذشته  با حضور رئیس جمهور خط دوم کرج_ قزوین را افتتاح کردیم و تا پایان سال و  با همت همه مسئولان قطعه قزوین تا زنجان که ۱۷۱ کیلومتر است را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه دو هزار میلیارد تومان است که هم سرعت و ایمنی سفر و هم میزان جابجایی بار افزایش می‌دهد و با اجرای آن می توانیم به اهداف تعیین شده در برنامه توسعه ششم برسیم.

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته ۴۷ میلیون تومان بار در شبکه ریلی جابه‌جا کردیم گفت: هدف‌گذاری ما برای امسال۱۰۰ میلیون تن بار است تا بتوانیم سهم مناسب را از حدود ۶۰۰ میلیون تن باری که سالانه در کشور جابجا می‌شود را از این طریق تحصیل کنیم. 

اسلامی با بیان اینکه افزایش کیفیت، ایمنی و ارتقا رضایتمندی مردم هدف ما در راه آهن است گفت: نوسازی ناوگان و استفاده از قطارهای نو باعث افزایش رضایت مردم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد :سال گذشته ۷۷۸ دستگاه لوکوموتیو و واگن باری را به ناوگان اضافه کردیم و هدفگذاری برای  امسال افزایش ۲ هزار دستگاه دیگر است  تا در سال جهش تولید توسعه ناوگان ریلی را محقق کنیم.

او افزود:در روزهای آینده مرحله چهارم توسعه ناوگان را برگزار خواهیم کرد در شرایط کرونا با همت صنعتگران این نهضت را ادامه داده و تولید و عرضه ناوگان نو را در دستور کار داریم و امروز هم از شرکت ایریکو بازدید می کنیم.