شناسهٔ خبر: 83554 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

روند تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در گفتگو با معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شد

تکمیل واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر تا آبان

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی آخرین جزئیات تکمیل واحدهای مسکونی مهر که بخش عمده آنها بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است را اعلام کرد و گفت: پایان آبان ماه تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از پرونده های دارای مشکلات حقوقی و زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی به متقاضیان تحویل می‌شود.

علی نیبان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن مهر گفت: تا پایان آبان‌ماه امسال تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر در استان‌ها جمع‌بندی خواهند شد و مراسم اختتامیه واحدهای مسکونی مهر در استان‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد. همچنانکه در تعدادی از استان ها مراسم اختتام مسکن مهر برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه هم اکنون هفته‌ای دو جلسه به شکل ویدئوکنفرانس با استان ها جلسه پیگیری اتمام مسکن مهر و اختتام آنها برگزار می شود، افزود: استان‌ها در حال تلاش برای اتمام پروژه‌ واحد مسکن مهر هستند. منابعی نیز برای اجرا و تکمیل پروژه مسکن مهر و تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر بر اساس بند ب تبصره ۸ قانون بودجه مشخص و به استان ها ابلاغ شده است.

نبیان تصریح کرد: منابع تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر در اختیار استان های قرار گرفته و استان هایی که واحدهای باقیمانده مسکن مهر دارند با راهبری و نظارت ستاد وزارتخانه تلاش می کنند تا در زمان مقرر؛ پایان آبان ۹۹، تمامی واحدهای باقیمانده را به غیر از واحدهایی که دارای مشکلات حقوقی و سایر مشکلات هستند به متقاضیان تحویل دهند.  

به گفته وی، پرونده های دارای مشکلات حقوقی که در دستگاه قضا در حال بررسی هستند، مسکن های مهر فاقد متقاضی و واحدهای مسکن مهر زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مجموعه واحدهای مسکن مهر کسر خواهند شد.

نبیان تصریح کرد: در خصوص مسکن های مهری که هم اکنون فاقد متقاضی هستند رایزنی هایی با برخی از نهادهای انقلابی از جمله بهزیستی، کمیته امداد امام (ره)، نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی شده که چنانچه متقاضی آن واحدها باشند، در اختیار آنها قرار بگیرد که بخش عمده ای از واحدها تعیین تکلیف شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: پرونده‌های دارای مشکلات حقوقی ۱۰۰۴۹ واحد، زیر پیشرفت فیزیکی ۴۴۰۵ واحد و فاقد متقاضی ۱۴۲۳۳ واحد هستند که از این میزان، در مجموع ۸۸۸۸ واحد تعیین تکلیف شده که بخشی از آنها به طرح اقدام ملی مسکن منتقل شده است.