شناسهٔ خبر: 83570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سکونتگاه‌های غیررسمی اردبیل ساماندهی می‌شود

اردبیل 03 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی در استان اردبیل ساماندهی شده و مشکلات آنها رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به اردبیل در جریان بازدید از محلات حاشیه‌نشین اردبیل اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی را در دستور کار قرار داده و تلاش بر این است تا در این ساماندهی برمبنای طرح تفصیلی و بازنگری‌هایی که انجام می‌شود، ساکنان این مناطق از زیرساخت‌های خدماتی به ویژه آب، برق و گاز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به سرعت سکونتگاه غیررسمی شکل گرفته در عدالت‌آباد اردبیل مورد ساماندهی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این خواهد بود تا نسبت به احیای این سکونتگاه‌ها و همچنین ساماندهی آنها به شکل درست و اصولی عمل کنیم که قطعا در این زمینه شهرداری‌ها می‌توانند یاریگر ما باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران با اشاره به اینکه در سفر به استان اردبیل از چندین منطقه حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی بازدید کرده و در جریان طرح‌های اجرایی با هدف توانمندسازی مناطق قرار گرفتیم، تصریح کرد: ما هیچ مشکلی را در پرداخت تسهیلات کم بهره در این حوزه نداریم و امیدواریم ساکنان این مناطق با استفاده از تسهیلات و منابع مورد نظر بتوانند ساخت و سازهای خود را انجام دهند.

عبوری گفت: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با ۹ درصد سود و ۴۰ میلیون تومانی با ۴ درصد سود برای هر واحد در نظر گرفته شده و در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات بلندمدت برای بازسازی این مناطق انجام می‌شود.

وی افزود: در کنار ایجاد این زیرساخت‌های خدماتی و زیربنایی شهرداری نیز باید به تناسب هر منطقه در صدور پروانه ساخت تخفیف ویژه‌ای را قایل شده و سایر مقدمات کار را برای ساخت و ساز قانونی فراهم آورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در بحث صدور سند برای ساخت و سازها در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه‌ها مشکل خاصی وجود ندارد و در قالب یک کارگروه تخصصی در این زمینه ایرادات و اشکالات قانونی را نیز حل خواهیم کرد.

عبوری به تاکید نمایندگان استان در این سفر برای ساماندهی طرح‌های مختلف در شهر اردبیل با هدف کاستن از آسیب‌های حاشیه‌نشینی و توانمندسازی ساکنان این مناطق اشاره کرد و گفت: امیدواریم با یک نگاه جامع بتوانیم مشکلات را رفع کرده و نسبت به تعیین تکلیف کاربر‌ی‌ها اقدامات مناسب و ضروری را انجام دهد.

وی اظهار کرد: طرح ساماندهی در این محلات براساس طرح تفصیلی انجام خواهد شد و بازنگری نیز در این زمینه مستلزم تصمیمات استانی است و ما در وزارت راه و شهرسازی هیچ مشکلی از بابت تامین اعتبارات برای جرای طرح‌های توانمندسازی نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران از دستگاه‌های خدمات‌رسان نظیر آب، برق و گاز و فاضلاب خواست؛ به تناسب تصمیمات مسئولان استانی نسبت به ارائه خدمات در این محلات اقدام کرده و شرایط زندگی راحت و آسانی را برای شهروندان مهیا کنند.

عبوری اجرای طرح‌های توانمندسازی در چندین محله مشگین‌شهر و همچنین ساماندهی کهنه‌قلعه و بقعه شیخ حیدر را یادآور شد و بیان کرد: در محلات مورد نظر علاوه بر تکمیل طرح‌های توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین نظیر دره حسنعلی و نوشین‌دره سعی خواهیم کرد تا در اعتبارات سالجاری نسبت به تکمیل پروژه پیاده‌راه و جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی معابر و همچنین برخی دیگر از تعهدات مورد نظر اعتبارات درخواست شده را تامین کنیم.