شناسهٔ خبر: 83574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاونین وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های استان اردبیل

اردبیل 02 در دومین ماه از تابستان معاون معماری و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پروژه‌های راه و شهرسازی استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، در دومین ماه از تابستان معاون معماری و شهرسازی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به دعوت نمایندگان و مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل سفر یکروزه‌ای را به اردبیل انجام دادند که در گام نخست معاونین وزیر با حضور در سه محله ایران‌آباد، درویش‌آباد و عدالت‌آباد از نزدیک در جریان اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و محلات حاشیه شهر اردبیل قرار گرفتند.

این محلات که دارای مشکلات متعدد و کمبودها در حوزه فضای ورزشی، فرهنگی، آموزشی، نبود امکانات زیرساختی و محرومیت‌های بسیار زیاد رنج می‌برند همچنان چشم انتظار مسئولان استانی و کشوری هستند تا برای رفع این مشکلات اقدامات اساسی و قانونی را انجام دهند.

در این بازدیدها بدری، موسوی و نیکزاد سه نماینده اردبیل در مجلس به همراه استاندار اردبیل و مدیران دستگاههای اجرایی در کنار معاونین وزرا از نزدیک در جریان مشکلات اهالی قرار گرفته و قرار شد به سرعت کمبودها و نارسائی‌ها رفع شود.

در ادامه دو معاون وزیر راه و شهرسازی در حوزه معماری و شهرسازی با حضور در شهر سرعین سپس نمین در جریان طرح‌های اجرایی نظیر شهرک گردشگری نمین و احداث مجموعه‌های تفریحی در این نقطه قرار گرفته که مقرر شد طرح ۱۳۰ هکتاری شهرک گردشگری نمین با پیش‌بینی احداث ۵۰۰ واحد ویلایی و در نظر گرفتن کاربری‌های عمومی و شبکه معابر با جذب سرمایه‌گذاران طرح‌های حوزه گردشگری با یک چشم‌انداز مناسب در شهر نمین اجرا شود تا در این شهرستان فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب توریسم بیش از گذشته فراهم آید.

معاونین وزیر راه و شهرسازی همچنین از طراحی ۳۰۰ هکتار زمین در مسیر اردبیل به سمت کورائیم با هدف احداث مسکن اقدام ملی بازدید کردند .

عبوری و صادق مالواجرد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی همچنین با حضور در محله عالی قاپو از نزدیک در جریان بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی‌الدین و طرح‌های اجرایی در این حوزه قرار گرفته و در نشستی که با نماینده مشگین‌شهر در مجلس، فرماندار و شهردار مشگین در این مکان برگزار شد بر ساماندهی کهنه قلعه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بازآفرینی شهری در مشگین‌شهر و پیاده‌راه سازی در این شهر تاکید کرده و نسبت به تامین اعتبار آن قول مساعد دادند.