شناسهٔ خبر: 83576 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

صدور سند برای سکونتگاه‌های غیررسمی قانونی است

اردبیل 01 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: براساس قانون مصوب مجلس صدور سند برای ساکنان محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی قانونی بوده و هیچ ایراد و اشکالی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی در اردبیل اظهار کرد: در بازدیدی که از محلات بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در اردبیل داشتیم عمده خواسته ساکنان این مناطق عدم صدور سند مالکیت و استفاده از آن به عنوان تضامین بانکی بود که طبق قانون مصوب مجلس در استان‌ها با تشکیل هیئت سه نفره صدور این اسناد هیچ منع قانونی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها نیز باید این اسناد رسمی را به عنوان تضمین قبول کنند تا ساکنان این مناطق از ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود مناسب برای بهسازی و نوسازی واحدهای خود استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: برای انبوه‌سازان این تسهیلات تا ۲۲۰ میلیون تومان و در محلات مختلف به صورت تجمیعی تا ۳۲۰ میلیون تومان تسهیلات مورد نظر قابلیت پرداخت دارد.

عبوری بیان کرد: در کنار این حمایت‌ها شهرداری موظف به صدور پروانه رایگان بوده و نظام مهندسی نیز ۵۰ درصد هزینه‌های طراحی و ساخت را متقبل خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدون هیچ محدودیت آماده پرداخت تسهیلات در مناطق بافت فرسوده هستیم، افزود: در کشور سهمیه تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد ۲ هزار و ۵۰۰ فقره است که در اردبیل این تسهیلات بدون محدودیت به همه متقاضیان قابل پرداخت خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مورد ساماندهی سه محله درویش‌آباد، ایران‌آباد و عدالت‌آباد گفت: در بازدید از محله عدالت‌آباد ما قول دادیم تا از هفته آینده منابع مورد نظر را برای تکمیل خدمات زیربنایی و رفع محرومیت اهالی منطقه تامین کرده و به سرعت زمینه پرداخت آن را مهیا کنیم.

عبوری ادامه داد: اهالی این منطقه در فصل کاری باید از راه دسترسی مناسب همراه با آسفالت و همچنین آب پایدار، برق و گاز ایمن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خود شهرداری می‌تواند پارک و زمین ورزشی را با اعتبارات خود تامین کند و این درخواست‌ها باید در خود استان و به دست مدیران میانی حل و فصل شود.

در این نشست معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در مورد انتقال پادگان ارتش اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا همه مساحت پادگان ارتش را حفظ کنیم تا خدشه‌ای در کاربری‌های متنوع آن را ندهد.

فرزانه صادق مالواجرد تصریح کرد: هرچند تبدیل کاربری‌‌ها یک پروسه طولانی و زمان‌بر را می‌طلبد اما در شورای عالی معماری و شهرسازی تلاش می‌کنیم تا با سازوکار مشخص زمینه انتقال پادگان فراهم آمده و قاعده قانونی در این زمینه رعایت شود.