شناسهٔ خبر: 83587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد خبر داد

مهلت ثبت‌نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا ۹ مردادماه

DSC_1947.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ثبت نام کمک ودیعه اجاره مسکن از شنبه ۴مرداد ماه آغاز شده و مهلت اتمام ثبت نام تا پایان روز پنج شنبه ۹ مردادماه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد) رضا یادگاری با اعلام این خبر عنوان کرد:متقاضیان واجد شرایط می توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۴ مردادبا ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود نسبت به ثبت نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

 وی با بیان اینکه ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود به نام فرد متقاضی باشد،متذکر شد:متعاقبا زمان تکمیل و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرسwww.tem.mrud.ir اعلام خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان این تسهیلات را در سه قالب ۵۰میلیونی،۳۰میلیونی و ۱۵میلیونی عنوان و اظهار کرد:وام ۵۰میلیونی برای استان تهران،وام ۳۰ میلیونی برای شهرهای بزرگ و سایر شهرها۱۵ میلیون است. 

وی نرخ سود تسهیلات را ۱۳ درصد اعلام کرد و گفت:مستاجران فقط سود این وام را هر ماه پرداخت کرده و اصل وام در سررسید تسویه خواهد شد.

یادگاری در ادامه افزود:متقاضیان دریافت این تسهیلات می بایست شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم ج سبز،نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد،متاهل یا سرپرست خانوار،داشتن سابقه ۵سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته باشند. 

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:کارگران و حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵نفره و بیشتر،خانواده های تحت پوشش نهاد های حمایتی و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام هستند.