شناسهٔ خبر: 8363 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نظری به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

جزئیات دیدار رئیس راه آهن قزاقستان با مدیرعامل راه آهن ایران/ پیشنهاد قزاقستان به چین و هند برای حمل کالا از مسیر ریلی ایران

قطار باری مدیر کل سرمایه‌گذاری و امور بین الملل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران جزئیات دیدار رئيس راه‌آهن قزاقستان با مدیرعامل شرکت راه آهن ایران را تشریح کرد.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به بازدید هفته گذشته رئيس راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی بندرعباس گفت: در این سفر رئیس راه‌آهن قزاقستان و نمايندگان شركت "كازتميرترانس" با مديرعامل راه آهن جمهوری اسلامی نشستی داشتند.

وی افزود: در اين جلسه مسائل و موضوعات مختلفی ازجمله سرمايه گذاری‌های آتی قزاقستان در ايران، دستيابی به بازار حمل و نقل هند، افزايش حمل ونقل محمولات در مسیر راه ابریشم با چين و اجاره واگن و لکوموتیو و موارد دیگری بحث و بررسی شد.

مدیر کل سرمایه‌گذاری و اموربین الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با توجه به رويكرد دو طرف در خصوص حل و فصل مسائل تعرفه‌ای، این موضوع نیز از دیگر مسائل مطرح‌شده در این ديدار بود.

وی افزود: درخواست طرف ایرانی از راه‌آهن قزاقستان درباره مشخص شدن تعرفه كانتينر ۲۰ فوتی٬ كاهش تعرفه صادرات نسبت به ترانزيت و اعطای تخفيف در ارتباط با حمل ونقل ريلی محمولات در مسيرگرگان – اينچه برون مطرح شد.

وی یادآور شد: باتوجه به مذاكرات انجام شده٬ "مامين" رئیس راه‌آهن قزاقستان در سفری كه به هند خواهد داشت مسير ايران برای حمل ونقل محمولات از شبه قاره هند به آسیای مرکزی و روسیه در کریدور شمال جنوب و در سفر به چین مسیر ریلی ایران برای حمل ونقل محمولات از چین به اروپا و بالعکس را مطرح خواهد کرد.

طی این ملاقات صورتجلسه ای در زمینه تعرفه مشترک نیز میان معاونین ذی‌ربط دوکشور امضا شد./

نظر شما