شناسهٔ خبر: 83642 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان خبر داد:

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت ترمینال جدید فرودگاه/علی رغم وضعیت قرمز در استان، پروازها برقرار است

رزاز-مدیرکل فرودگاه های خوزستان مدیر کل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت:ساخت ترمینال جدید فرودگاه اهواز ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان شهریور به بهره‌برداری می رسد.

 سید مهدی رزاز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت پروازها در شرایط کرونا گفت:همان طور که می دانید وضعیت استان خوزستان قرمز است  اما پروازها انجام می شود هر چند میزان پروازها نسبت به قبل از شیوع کرونا حدود ۴۰% کاهش داشته است.

رزاز با بیان اینکه اکنون نسبت به دو ماه ابتدایی سال میزان پرواز آنها افزایش یافته است؛ گفت: در حال حاضر پرواز باری به کویت انجام می شود و‌روزانه به تمام مراکز استان‌ها پرواز داریم، به طور میانگین روزانه ۳۰ پرواز انجام می شود.

او در خصوص ساخت ترمینال جدید فرودگاه اهواز نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت:کار ساخت ترمینال جدید فرودگاه اهواز ۹۵ درصد پیشرفته فیزیکی دارد و ۵ درصد باقی مانده نیز شامل کارهای جزئی مانند چیدمان و کارهای روبنایی می شود.

او ادامه داد: خوشبختانه مشکلی برای بهره‌برداری وجود ندارد و علی رغم گرمای شدید، کاهش ساعت کاری و تعطیلی اداره جات، همکاران ما بسیجی وار کار می‌کنند تا بتوانیم در اواخر شهریور این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

رزاز با اشاره به این که احداث فرودگاه جدید نیز  با یکسری مشکلات مواجه است،گفت:از طریق مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها پیگیر بر طرف کردن این هستیم تا نسبت به رفع مشکلات حقوقی اعم از تحویل سند و زمین اقدام کنیم تا زمین در اختیار شرکت فرودگاه‌ها قرار گیرد و طرح مطالعاتی‌ پروژه شروع شود.

او با اشاره به دیگر پروژه‌های انجام شده در فرودگاه اهواز گفت: در سال جاری نصب کابل روشنایی باند فرودگاه تمام شد که کار بسیار سختی بود و مدت‌ها به یکی از  معضلات اصلی فرودگاه اهواز تبدیل شده بود. اکنون کابل کشی به طول ۸۶ کیلومتر انجام شده است و همزمان کابل گذاری دور باند نیز انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان ادامه داد: همچنین کار نصب ILS باندc نیز شروع شده اما با توجه به شروع فصل گرما عملاً کار متوقف شده است بنابراین از مهرماه کار را ادامه می‌دهیم .

او سایر فرودگاه‌های این استان را عملیاتی خواند و گفت فرودگاه آبادان و ماهشهر عملیاتی هستند و پروازهای برنامه‌ای دارند.