شناسهٔ خبر: 83673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری ومسکن راه وشهرسازی کردستان:

سهم کردستان از طرح اقدام ملی مسکن حدود ۱۲ هزار واحد است

عرفان مرادی معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، این استان از محل طرح اقدام ملی مسکن و احیای بافت فرسوده ۱۱ هزار و ۸۴۳ واحد سهم دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کردستان) عرفان مرادی  اظهار داشت:  این واحدها توسط سه دستگاه شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث و تحویل مددجویان و افراد فاقد مسکن متقاضیان خواهد شد.

وی اضافه کرد:  تاکنون اراضی مورد نیاز ۲۰ درصد از این واحدها شامل ۲ هزار و ۳۷۳ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت این استان تامین شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن مدیرکل راه وشهرسازی کردستان افزود:  یک هزار و ۶۶ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفری سنندج، سقز، بانه و مریوان و همچنین یک هزار و ۳۰۷ واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفری قروه، سریش آباد، دهگلان، کامیاران، بیجار و دیواندره تامین زمین شده است.

وی با بیان اینکه این اداره کل از سال گذشته روند پیگیری پرونده اقدام ملی مسکن را آغاز کرده است، افزود: هم اکنون پرونده یک هزار و ۶۶ نفر تشکیل شده و مدارک آنان نیز در سامانه اقدام ملی بارگذاری شده است.

مرادی یادآور شد: روند تخصیص واحد به ۳۵۰ نفر در سنندج، ۳۵ نفر در مریوان، ۴۷ نفر در بانه و ۸۰ نفر در سقز نهایی شده و پرونده این افراد برای بازگشایی حساب به بانک مسکن اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از متقاضیان اقدام ملی مسکن در این استان طی ۲ مرحله انجام شد، گفت: در مرحله اول حدود یک هزار و ۶۶ و در مرحله دوم نیز حدود ۱۸ هزار نفر  برای این طرح ثبت نام کرده‌اند.