شناسهٔ خبر: 8369 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

تأثیر مثبت منشور حقوق شهروندی بر حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری

مونا عرفانیان مدیر کل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: منشور حقوق شهروندی که از سوی دولت یازدهم منتشر شد تأثیر جدی و مثبتی بر حوزه نوسازی و بازآفرینی شهری در کشور داشته است.

مونا عرفانیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در دو سال اخیر شاهد تغییر رویکرد در حوزه بهسازی و نوسازی شهری بوده‌ایم که این تحولات مثبت به واسطه تأکید مسئولان و اولویت‌های دولت جدید، حمایت‌های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و مدیریت مجموعه بوده است.

وی درباره ارائه منشور شهروندی از سوی دولت تدبیر و امید گفت: مروری بر تجارت جهانی در مورد نوسازی و بهسازی شهری نشان می‌دهد این فرآیند به شدت وابسته به همکاری شهروندان است و به همین دلیل ارائه این منشور توانست در روند اجرای برنامه‌ها بسیار حائز اهمیت و تاثیرگذار باشد.

وی به ارائه طرح‌هایی چون مدیریت دانش و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه کاری شرکت عمران و بهسازی شهری اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم بیشتر هدایت‌گر طرح‌های عمرانی باشیم و اجرای آن را به بخش‌های خصوصی و شهرداری‌ها محول کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: هدف ما این است که تنها زمانی وارد بحث اجرای پروژه‌ها شویم که آن پروژه نقشی محرک در توسعه و بهسازی محیط داشته باشد./

نظر شما