شناسهٔ خبر: 83771 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد

املاک بانک‌ها شناسایی و به بانک مرکزی معرفی می‌شود/تلاش برای جلوگیری از احتکار مسکن/ثبت‌نام یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات

شهر تهران معاون وزیر راه و شهرسازی از شناسایی املاک تمامی بانک ها از سوی وزارت راه و شهرسازی و معرفی آنها به بانک مرکزی برای وارد کردن به چرخه رونق مسکن خبر داد و گفت: طبق آخرین آمار، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات ثبت‌نام کردند.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پالایش ثبت‌نام‌های تسهیلات اجاره مسکن از روز شنبه ۱۱ مرداد خبر داد و در خصوص آخرین جزئیات ثبت‌نامی‌ها برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات، اعلام کرد: بر اساس آخرین آماری که وجود دارد حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که امشب تا ساعت ۲۴ آخرین مهلت ثبت نام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، آغاز پالایش ها را روز شنبه ۱۱ مرداد اعلام کرد و افزود: نتایج ثبت نامی ها برای دریافت تسهیلات مرابحه کالا و خدمات پس از جمع بندی، اعلام عمومی خواهد شد.

محمودزاده همچنین در خصوص بانکی که مالکیت یکهزار واحد مسکونی را در اختیار دارد، گفت: دغدغه وزارت راه و شهرسازی، اینکه اشخاص حقیقی و یا حقوقی چه تعداد واحد مسکونی در اختیار دارند، نیست. بلکه دغدغه وزارت راه و شهرسازی این است که واحدهای مسکونی احتکار نشوند و وارد بازار شود تا در قالب اجاره به مستاجران و یا خرید و فروش برای رونق در بازار مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

وی توضیح داد: بانک مرکزی از وزارت راه و شهرسازی تقاضایی داشت تا املاک تمامی بانک‌ها شناسایی شود که در همین باره، املاک تمامی بانک‌ها را شناسایی و یک‌جا به بانک مرکزی اعلام خواهیم کرد تا شناسایی املاک بانک‌ها تنها به یک یا دو بانک مختص نباشد و تمامی بانک‌ها در این شناسایی باشند.

وی تاکید کرد: اصرار وزارت راه و شهرسازی، ارایه واحدهای مسکونی خالی به بازار مسکن است تا متقاضیان بتوانند از آنها استفاده کنند.