به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، روز گذشته در جریان بازدید میدانیِ «جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور» از پروژههای کنارگذر شرق و کمربندی جنوب غرب اصفهان که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و تنی چند از مسئولین شهرستان فلاورجان صورت پذیرفت، مشکلات اعتباری، فنی و اجرایی این دو پروژه در قطعات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی نتیجه بخش جهت رفع مشکلات و سرعت گیری پروژهها ارائه شد.
در حاشیه این بازدید علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی گفت و گو با کارشناس خبر اظهار کرد: احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان نقش با اهمیتی در ایجاد ارتباط بین استانها و شهرهای جنوبی و غربی کشور دارد. چرا که به عنوان تنها راه ارتباطي مناطق جنوبي استان مانند شهرضا، سميرم به مناطق غربي استان مانند مباركه، زرينشهر و دسترسي اين نقاط به استانهاي جنوبي مانند فارس و كهكيلويه و بوير احمد و استانهاي غربي و شمالي شناخته مي شود.
وی ادامه داد: اين پروژه که به آن پازل بزرگ گفته می شود به چهار قطعه تقسيم بندي شده كه قطعه اول از كيلومتر صفر الي ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابريشم – آبنيل- مباركه) محور را شامل میشود و به بهرهبرداری رسیده است. قطعه دوم آن، پل آبنيل در محل تقاطع محور شهر ابريشم به گردنه آبنيل واقع در كيلومتر ۲۰۰+۱۲ به همراه ترانشهبرداري عظيم منصوب به ترانشه آبنيل مي باشد كه در حال حاضر پروژهاي با همين نام با پيشرفت فيزيكي قابل توجهی درحال اجراست. که با راهکارهای ارائه شده از سوی معاون ساخت و توسعه آزادراههای کشور مقرر شد تا دو هفته آینده مشکلات مرتبط با آن تعیین تکلیف شود. و بزودی شاهد بهرهبرداری از آن باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص پروژه کنارگذر شرق اصفهان بعنوان دیگر پروژه مهمی که مورد بازدید قرار گرفت اذعان داشت: موضوع راه با توجه به نقش و اهمیت آن در رشد و توسعه، همواره مورد توجه ویژه دولت است و از جمله دلایل مهم احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان کاهش زمان سفر، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه سنگین به شهر و کاهش ترافیک است درهمین راستا قطعههای یک و ۲ طرح ملی کنارگذر شرق اصفهان همزمان با عید سعید غدیرخم و با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه آزادراه کنار گذر شرق اصفهان از نظر اجرایی به ۳ قطعه مجزا تفکیک شده است، توضیح داد: قطعات ۱ و ۲ که با مشارکت صندوق بازنشستگی در سال ۹۵ و با مبلغ اولیه ۳.۳۰۰ میلیارد ریال آغاز شد، در مجموع به طول ۶۳ کیلومتر، از آزاد راه اصفهان-کاشان منشعب شده و تا جاده نایین-اصفهان ادامه دارد که خوشبختانه عملیات اجرایی این دو قطعه رو به اتمام است.