شناسهٔ خبر: 83802 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید خبر داد

تلاش «اندیشه» برای پیوستن به شبکه فراگیر شهرهای یادگیرنده

شهر جدید اندیشه عضو هیت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از قرارگیری شهر جدید اندیشه در صف شبکه فراگیر شهرهای یادگیرنده در سطح بین المللی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زهره داودپور عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تلاش این مجموعه برای قرارگیری شهر جدید اندیشه در صف شبکه فراگیر شهرهای یادگیرنده در سطح بین المللی خبر داد و گفت: در حال حاضر این امر در دستور کار مجموعه شهرهای جدید قرار گرفته و انتظار می رود که این شهر هر چه زودتر موفق به اخذ گواهی یونسکو به عنوان شهر یادگیرنده حامی سلامت و نشاط شود.

داودپور در این باره افزود: بدون شک این اتفاق به ارتقای کیفیت زندگی در شهر کمک کرده و در نهایت منجر به افزایش مشارکت مردمی به عنوان یکی از راهکارهای موفقیت مدیریت شهری خواهد شد.

او با اشاره به قرارگیری شهر جدید هشتگرد در شبکه فراگیر شهرهای یادگیرنده و اخذ گواهی یونسکو در سال گذشته اعلام کرد: هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای حفظ این گواهی طی سنوات پیش رو برای شهر جدید هشتگرد هستیم و تلاش داریم با انجام اقدامات لازم بتوانیم شاهد ورود تعداد بیشتری از شهرهای جدیدمان به این شبکه باشیم.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود اضافه کرد: یونسکو دارای گواهی‌های متنوع در زمینه‌های گوناگونی است، بنابراین ابتدا شهرها باید توانایی و پتانسیل خود را جهت کسب این گواهی ها نشان داده و پس از ارسال درخواست، موفق به اخذ آن شوند؛ گفتنی است پس از وقوع این امر نیز شهرها به صورت مداوم از سوی سازمان یونسکو مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرند؛ پس لازم است تا برای حفظ گواهی اخذ شده برنامه‌‌ریزی لازم را به‌صورت پیوسته در دستور کار خود داشته باشند.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اظهار امیدواری نسبت‌به ایجاد یک شبکه شهرهای جدید یادگیرنده در کشور بیان کرد: عضویت در این گونه شبکه‌ها که امروزه در بسیاری از کشورها از نوع پیشرفته و یا در حال توسعه، دیده می شود، باعث ارتقای شهر می‌شود؛ چراکه شهرها می‌توانند از تجربیات یکدیگر استفاده کرده و یا خود به سایرین آموزش‌هایی ارائه دهند، همچنین در این گونه شبکه‌ها، شهر ها با عنوان خواهرخواندگی نیز می‌توانند در شرایط بحرانی به یکدیگر کمک مالی و … داشته باشند که بسیار حائز اهمیت است.

به گفته داودپور عضویت در شبکه‌های جهانی شهرها را به تبعیت از اقدامات مشترکی وادار می‌کند که قطعا در بلندمدت به نفع آن‌‌ها خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که با نماینده سازمان یونسکو در کشور داشتیم ضمن آشنایی با انواع گواهی‌های صادر شده از سوی این سازمان به بررسی پتانسیل شهرهای جدید در اخذ این گواهی‌ها پرداختیم؛ همچنین در این راستا با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی و ظرفیت‌سازی نیروی انسانی در مجموعه شهرهای جدید و سازمان یونسکو، تصمیم به امضای تفاهنامه‌ای گرفتیم تا خدماتی را در زمینه‌های مذکور از نمایندگی یونسکو در ایران دریافت و عضو شبکه‌‌های مختلف در سطح بین‌المللی شویم.