شناسهٔ خبر: 83817 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

تکمیل قطعه سوم آزادراه تبریز-ارومیه تا پایان ۱۴۰۰

1212-1400-968.jpg استاندار آذربایجانشرقی از تکمیل قطعه سوم آزادراه تبریز- ارومیه تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این محور مواصلاتی، ارتباطات استانی و فراملی با کشورهای همسایه، شتاب می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)  محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعات آزادراه تبریز- ارومیه گفت: تکمیل این آزادراه یکی از مهم ترین اولویت های استانی است.

 وی ادامه داد: این آزادراه، علاوه برتکمیل ارتباط بین استان های آذربایجانشرقی و غربی، نقش بسیار مهمی در توسعه ارتباطات مرزی با کشورهای همسایه دارد.

 پورمحمدی اظهار داشت: آزادراه تبریز-ارومیه در شش قطعه و به طول حدود  ۱۵۰کیلومتر اجرا می‌شود.

استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به بهره برداری از قطعات یک، دو و چهار این محور مواصلاتی، گفت: با توجه به احداث تونل رفت و برگشت در بخشی از قطعه سه، این قطعه نیز بنابر اعلام پیمانکار، تا پایان سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک می رود.
 پورمحمدی با بیان اینکه قطعه شش آزادراه تبریز- ارومیه در سال گذشته به پیمانکار واگذار شده است، ادامه داد: مقدمات لازم برای واگذاری و اجرای عملیات عمرانی در قطعه پنج نیز در حال انجام است و به زودی نهایی می شود.

 وی ابراز امیدواری کرد با تکمیل کامل این پروژه، میزان سوانح جاده‌ای در مسیر تبریز به ارومیه به حداقل ممکن کاهش یافته و ارتباطات استانی و فراملی از این مسیر تسریع شود.

در این بازدید ابوالقاسم سلطانی مدیرکل راه وشهرسازی نیز گزارشی از روند احداث این آزاد راه ارائه کرد.

بگفته سلطانی قطعه یک بطول ۵/۲۴ کیلومتر ، قطعه دو بطول ۵/۱۵ کیلومتر و قطعه چهار بطول ۳۱ کیلومتر که جمعا" بطول ۷۱ کیلومتر زیر عبور رفته است .

مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجانشرقی افزود : قطعه سه بطول ۱۷ کیلومتر که دارای دو تونل هرکدام بطول ۲۲۵۰ متر بوده ودارای پیشرفت حدود ۱۷ درصد میباشد و همچنین مقدمات واگذاری قطعه پنج نیز بطول حدود ۳۰ کیلومتر در حال انجام است .

وی اظهار داشت : قطعه شش بطول ۳۰ کیلومتر هم به پیمانکار واگذار شده است .