شناسهٔ خبر: 83834 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین نیازهای آموزشی استان از دغدغه های کمیسیون ماده ۵ است

کمیسیون معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تأمین نیازهای آموزشی استان از دغدغه های کمیسیون ماده ۵ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی) روزبه دادجو گفت: جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر شیروان در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه موضوع تغییر کاربری املاک مدنظر آموزش و پرورش به آموزشی، از اهم موارد مورد بحث بود که پس از بحث و بررسی و تبادل نظر اعضای جلسه، به تأیید رسید.

دادجو در ادامه افزود: نظر به تصویب شورای آموزش و پرورش استان مبنی بر معرفی اراضی دارای کاربری خدماتی توسط شهرداری بمنظور تغییر کاربری به آموزشی و واگذاری آنها به آموزش و پرورش، با عنایت به معرفی ۷ مورد املاک با کاربری فضای سبز و ۱ مورد با کاربری تأسیسات شهری توسط شهرداری و با عنایت به سرانه فضای سبز موجود(۱/۳ مترمربع) و کمبود آن در مقایسه با سرانه استاندارد(۸مترمربع)،با تغییر کاربری فضای سبز به آموزشی مخالفت و با تغییر کاربری تأسیسات شهری به آموزشی موافقت شد. 

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای آموزشی استان ضمن تأکید بر حفظ و ارتقاء سرانه فضای سبز و تأمین سایر خدمات مورد نیاز شهروندان، از دغدغه های کمیسیون ماده ۵ است و در این جلسه، ۵۱۱۱ مترمربع فضای آموزشی به اراضی دارای کاربری آموزشی در شهر شیروان افزوده شد.

گفتنی است جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر بجنورد نیز در همین روز برگزار گردید و بررسی و اتخاذ تصمیم مقتضی درخصوص ۴ پرونده این شهر با موضوعات افزایش سطح اشغال، تغییر جهت ساخت و تغییر کاربری صورت گرفت.