شناسهٔ خبر: 83838 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صادرات ۳۵۷ هزار و ۸۲۳ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

س و ب - صادرات از پایانه های مرزی (2).JPG معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صادرات ۳۵۷ هزار و ۸۲۳ تن کالا توسط ۱۴ هزار و ۸۸۳ دستگاه ناوگان باری در چهار ماهه سال جاری از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: ۲۷۸ هزار و ۹۴۸ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی میلک و ۷۸ هزار و ۸۷۵ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است.

وی با بیان اینکه مواد غذایی، سیمان، مواد سوختی، گاز مایع، قیر و هیدروکربن عمده کالاهای صادراتی در چهار ماهه سال جاری از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را تشکیل می دهند، افزود: با توجه به اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط با کشوهای همسایه و توسعه اقتصادی منطقه ای است، این اداره کل به منظور افزایش داد و ستد مرزی و گسترش همکاری متقابل اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان طرح جامع توسعه پایانه های مرزی را مورد توجه ویژه قرار داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در این مدت ۱۶۲ هزار و ۹۴۸ تن کالا با ۷ هزار و ۱۴ دستگاه از طریق پایانه های مرزی این استان ترانزیت شده است.

در زمینه حمل و نقل داخلی کالا نیز باقری از جابجایی یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۴۹۸ تن کالا از طریق ۷۷ هزار و ۸۵ سفر ناوگان باری در چهار ماهه سال جاری توسط ناوگان باری سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: این حجم از کالا توسط ۶۳ شرکت حمل و نقل داخلی کالای استان جابجا شده است.

وی با بیان اینکه مواد نفتی، سیمان و مصالح ساختمانی عمده کالاهای حمل شده سیستان و بلوچستان در مدت مذکور بوده است، گفت: شهرستان زاهدان با ۶۲۱ هزار و ۴۱۳ تن معادل ۴۹ درصد کل بار جابجا شده، بیشترین میزان حمل بار داخلی در حوزه این استان را به خود اختصاص داده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۲۰ راننده، ۶ هزار و ۷۳۲ دستگاه ناوگان باری با متوسط عمر افزون بر ۱۳ سال و همچنین ۶۹ شرکت حمل و نقل داخلی کالا، ۳ پایانه عمومی بار، ۲ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها و ۲ انجمن صنفی کارگری رانندگان تحت نظارت این اداره کل در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای داخلی کالا فعالیت می کنند.