شناسهٔ خبر: 8384 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

لاهوتی: دست آخوندی را که بدون منابع دولتی وزارت را می‌چرخاند می‌بوسم

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید نگاه ملی داشته باشند و با توجه به شرایط حساس کشور در سال پایانی مجلس، کمک کار دولت باشند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، مهرداد لاهوتی با اشاره به تصویب بندهای یک و دو از طرح استانی شدن انتخابات در جلسه اخیرمجلس به خبرآنلاين گفت: کلیات این طرح پیش از این با اکثریت آراء به تصویب رسیده بود و در کلیات به جمع بندی رسیده بودیم، اما بحث درباره جزئیات طرح، موضوعی بود که در حال بررسی آن هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که با درخواست موضوع مسکوت ماندن طرح استانی شدن انتخابات از سوی برخی نمایندگان به نظر می رسید که آن ها از رای دادن به کلیات طرح پشیمان شده باشند، گفت: درخواست مسکوت ماندن مطرح شد اما نمایندگان به آن رای ندادند و مجلس نشان داد که اراده اش برای استانی شدن انتخابات بسیارجدی است و مصمم است که این ضعف را در قوه مقننه برطرف کند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم  این قانون سریع تر به تصویب برسد و در این فرصت باقی مانده، رقبا بتوانند متناسب با آن خود را تنظیم کنند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

استانی شدن، به انتخابات مجلس دهم می رسد

لاهوتی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا نهایی شدن طرح استانی شدن انتخابات به این دوره می رسد؟ خاطرنشان کرد: اگر مشکلی به وجود نیاید و شورای نگهبان سریع‌تر این طرح را تعیین تکلیف کند، آن شاء الله به انتخابات مجلس دهم خواهد رسید.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چقدر احتمال می دهید شورای نگهبان طرح را تائید کند؟ گفت: به نظر نمی رسد که این طرح ایراد قانون اساسی داشته باشد اما  شورای نگهبان مرجع تائید قانون است و در نهایت هر تصمیم که این شورا بگیرد، ما نیز باید تمکین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مباحثی که در صحن علنی از سوی برخی نمایندگان در قالب پیشنهاد برای استثناء شدن برخی استان های مرزی مطرح شد، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی، پیشنهاداتی  برای بهتر شدن طرح وجود دارد که یکی از آن ها نیز استثناء شدن برخی حوزه های انتخابیه است و پیشنهاد دیگر نیز این است که این طرح ابتدا به صورت پایلوت و آزمایشی در 5 یا 6 استان اجرا شود. به هرحال هرچه در بررسی طرح جلوتر برویم پیشنهادات گوناگون نیز مطرح می شود و ممکن است که اصلاحات این چنینی در طرح نیز اعمال شود.

وزارتخانه ها مشکل بودجه دارند، ما به دنبال استیضاح هستیم!

این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین در خصوص پاسخ به اینکه نظر شما درباره تصمیم پیشنهاد برخی نمایندگان در جلسه فراکسیون مبنی براینکه در سال پایانی مجلس، ترمز بعضی استیضاح های غیر ضروری و زنجیره ای کشیده شود، چیست؟ تصریح کرد: ما اصلا به صلاح نمی دانیم که چند تا استیضاح به صورت همزمان و مکرر در مجلس کلید بخورد چراکه معتقدیم این اقدامات شیرازه کار دولت را به هم می ریزد.

وی ادامه داد: در همین بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش می بینیم که وزیرنهایت تلاش خود را انجام می دهد و ما باید با او همراهی کنیم چون این وزارتخانه مشکل اقتصادی دارد ولی آیا ما به عنوان نماینده  تاکنون به او کمک کرده ایم که حالا بگوییم او اجرا نکرده است؟! وی یا وزیر راه و شهرسازی که چند هفته پیش برای پاسخ به سئوال نمایندگان به مجلس آمد در نهایت مجلس نیز از پاسخ وی قانع شد اما این روزها بازهم زمزمه استیضاح وی مطرح شده است، در حالیکه سه ماه از سال گذشته است اما یک ریال به این وزارتخانه اعتبار تخصیص نداده اند، بنابراین من دست آقای آخوندی را می بوسم که به عنوان وزیربا اینکه منابع دولتی در اختیار ندارد، با کمک گرفتن از بخش خصوصی امور وزارتخانه تحت امرش را پیش می برد.

لاهوتی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از دوستان نماینده ما نگاه‌های محلی دارند و زمانی که توقعات محلی شان برآورده نمی شود، دست به این اقدامات می زنند، خاطرنشان کرد: این دوستان باید نگاه خود را ملی و شرایط کشور را ارزیابی کنند و با توجه به شرایط تصمیم بگیرند، چرا که به عنوان مثال ما سال گذشته فروش نفت را با 100 دلار شروع کرده ایم اما امسال با 50 دلار شروع کرده ایم. بالاخره همه این ها مسائلی است که در جای خودش مهم است ؛ بنابراین باید به دولت کمک کنیم نه اینکه به ساختار آن آسیب وارد کنیم./

نظر شما