شناسهٔ خبر: 83883 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

هشدار به شهروندان دو استان مازندران و گیلان/احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های پر بارش/خیزش گردوخاک در زابل

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن هشدار به شهروندان مازندرانی و گیلانی از وقوع سیلاب در مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در شهرهای مختلف این دو استان کشور خبر داد و گفت: از فردا ۱۴ مرداد در منطقه زابل خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۳ مرداد و روزهای آتی، پیش‌بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از مناطق آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی و ارتفاعات البرز، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد که در این مناطق همچنین کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای نیز پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: در این مدت، شدت بارش‌ها برای گیلان و مازندران پیش بینی شده که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق وجود دارد. همچنین، دریای خزر نیز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای به نسبت شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد. همچنینی، در ارتفاعات استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برای ساعات عصر و شب، رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است. ضمن آنکه از چهارشنبه تا روز جمعه در این مناطق، بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

گودرزی توضیح داد: از روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد تا آخر هفته بر روی نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد تشدید می‌شود و پدیده گرد و خاک در این مناطق، دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران برای امروز ۱۳ مرداد، صاف تا کمی ابری است. همچنین، در ساعات بعداز ظهر نیز وزش باد رخ خواهد داد. بیشینه دما در تهران به ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.