شناسهٔ خبر: 83895 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برنامه ریزی برای بهره برداری از قطعه ۲ سلطانیه – قیدار- همدان و کمربندی قیدار در هفته دولت

مسعود بیات منش مدیر کل راه و شهر سازی استان زنجان در بازدید از قطعه ۲ سلطانیه – قیدار- همدان و کمربندی قیدار و تشکیل جلسه بررسی مشکلات پیمانکاران این پروژه ابراز امیدواری کرد با تامین و تخصیص اعتبار و رفع مشکلات پروژه و تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسط پیمانکار، شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه در هفته دولت باشیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) پروژه‌ی قطعات ۱ و۲  باند دوم کبودر آهنگ-قیدار-سلطانیه ذیل طرح احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه، که از سال ۱۳۸۹ پیمانسپاری گردیده و هم‌اکنون در دست اجرا است.

این طرح از پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان در سال ۱۳۹۳ و اقتصاد مقاومتی ستاد وزارت راه و شهرسازی و استان زنجان در سال ۱۳۹۵ و همچنین از پروژه‌های مصوب کار گروه جهش تولید استان در سال جاری است.

   این پروژه قسمتی از کریدور ارتباطی جنوب به شمال غرب کشور می باشد که به سبب کوتاه کردن مسیر ارتباطی استان‌های جنوبی و مرکزی کشور به استان‌های شمال‌غرب در صرفه جویی انرژی و کاهش تلفات جاده‌ای می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

 در این بازدید مقرر گردید ، عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از پروژه قطعه ۲ باند دوم قیدار-سلطانیه (حد فاصل کیلومترهای۰۰۰+۰ تا ۰۰۰+۵ و ۰۰۰+۲۵ تا۰۰۰+۳۲) وهمچنین با توجه به اینکه آسفالت لایه دوم ۱۸ کیلومتراز پروژه (کمربندی شهر قیدار و تقاطعات مربوطه ) به اتمام رسیده است و با نصب علائم و گاردریل در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.