شناسهٔ خبر: 83965 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توضيحات سازمان هواپيمايی کشوری پيرامون انتشار يک خبر

سازمان_هواپیمایی  موظف شده است اجرای پروتکل های بهداشتی در پرواز ها را با نظارت بیشتری انجام دهد سازمان هواپیمایی کشوری با صدور جوابیه‌ای نسبت به درج مطلبی با عنوان «مدرك جعلي آقاي رئيس» در یکی از روزنامه‌های کشور واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن این جوابیه به شرح ذیل است:

نظر به درج مطلبي تحت عنوان «مدرك جعلي آقاي رئيس» در مورخ ۱۵ مرداد در يكي از روزنامه ها، ضمن رد اتهامات بی اساس وارد شده در آن مطلب، موارد زير جهت تنوير افكار عمومي اعلام مي‌گردد:

  1. تحصيلات دانشگاهي رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۹ در خارج از كشور به طول انجاميده و صحت صدور و تعلق اين مدارك در سال ۱۳۵۹ در جلسه ۱۷۴۹ كميسيون ارزشيابي مدارك تحصيلي خارجي وزارت فرهنگ و آموزش عالي تائيد و ارزش تحصيلات ياد شده، ليسانس مهندسي هواپيما و فوق ليسانس مديريت شناخته شده است.
  2. هر چند كه انتشار دهندگان اين مطالب خلاف واقع سعي كرده‌اند كه با مشابه ‌سازي وضعيت مدرك تحصيلي آقاي عابدزاده با برخي موارد تاسف‌آور، صحت اين مدارك را در راستاي تلاش عده‌اي جهت ايجاد سابقه علمي براي تصدي مناصب بالاتر زير سوال ببرند، ليكن بايد توجه داشت كه آغاز اين تحصيلات قبل از انقلاب اسلامي بوده و تائيد آن نيز در گذشته‌اي دور و نه براي مدير جمهوري اسلامي ايران، بلكه براي جوان گمنامي بوده كه پس از تائيد اين مدارك در جايگاه تكنسين فني هواپيمايي آغاز به كار نموده است.
  3. حكم محكوميت براي آقاي عابدزاده در روند خريد هواپيماي وارسي پروازي صادر نشده است و ادعاي روزنامه در خصوص خريد هواپيما با قيمت سه برابري كذب محض مي‌باشد. تلاش عوامل استكبارگر پير و از رمق افتاده براي فروش يك هواپيماي ورزشي به عنوان هواپيماي وارسي پروازي با هدف ايجاد شرايط ناايمن در ناوبري هوايي كشور به نتيجه نرسيده و پس از اين شكست، گزارشاتي كذب در سطح رسانه‌ها و مراجع مختلف از سوي افرادي مشكوك مطرح شده است.
  4. ايجاد شائبه در صلاحيت برادر ارزشي و متخصص، خلبان زنگنه از بابت قرار داشتن در فهرست تحريم‌ها، به جز باور و اطاعت از تصميمات وزارت خزانه‌داري ايالات متحده، به معني ارائه راهكار به دشمنان انقلاب اسلامي براي آسيب به نهادهاي حاكميتي نظام است كه بازگو نمودن سخنان دشمنان از بلندگوي آن نشريه، دامن آن روزنامه را به ننگ‌ هواداري از دشمنان نظام آلوده مي‌كند.

در خاتمه، اين سازمان نيازي نمي‌بيند كه بيش از اين به محتواي كذب مطالب منتشر شده بپردازد، و از قبل هم انتظار داشت كه در ميانه ميدان مبارزه با جنايت استكبار و روباه پير در جهت تداوم و رشد حمل و نقل هوايي و به محاكمه كشاندن امريكاي تجاوزگر جهت ايجاد يك سانحه جديد براي هواپيماي مسافري ايراني در فضاي پروازي سوريه و اثبات صلاحيت و شفافيت سازمان در رسيدگي به پرونده سقوط هواپيماي اكرايني، انواع و اقسام حمله‌ها به اين سازمان جهت زير سوال بردن صلاحيت آن و آسيب به جديت و جسارت آن در پيگيري منافع ملي طراحي و اجرا شود.

مايه تاسف آنجاست كه يك نشريه در جمهوري اسلامي ايران، بدون توجه به عواقب سخن پراكني در خدمت اهداف طراحي شده دشمنان، دقيق و هدفمند اقدام كند.

باقيمانده استخوانهاي پوسيده روباه پير در صنعت هواپيمايي كشور فروپاشيده و شكاف ايجاد شده در ديوار فشار و تحريم امريكا كه به همت جوانان متخصص اين مرز و بوم ايجاد شده است، روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.