شناسهٔ خبر: 83981 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

استان مرکزی دغدغه ای برای تامین زمین طرح اقدام ملی مسکن ندارد

IMG_5889 (Copy).JPG وزیر راه و شهرسازی در سفر یکروزه خود به استان مرکزی گفت : این استان می‌تواند پیشتاز در رفع نیاز مسکن جامعه خودش باشد و به زودی دغدغه مردم را در این خصوص برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مرکزی) ، محمد اسلامی در جریان سفر یکروزه خود به استان مرکزی با حضور در مراسم کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه طرح اقدام ملی مسکن و بازآفرینی شهری ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و همچنین روز خبرنگار گفت : پروژه طرح اقدام ملی مسکن، پاسخ واضح دولت به جریان تولید پایدار مسکن در کشور بوده است که تلاش می‌شود بر اساس زمان‌بندی انجام شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی گفت : عمده تمرکز سفر به استان مرکزی مبتنی بر بحث مسکن شامل طرح اقدام ملی مسکن و طرح بازآفرینی شهری است که در طرح اقدام ملی مسکن با همت و هدایت و مدیریت مسئولان استان تقریبا زمین مورد نیاز در تمامی شهرها تعیین و پروژه آغاز شده و به نوعی استان مرکزی دغدغه ای برای تامین زمین ندارد و به میزان ثبت نام شده ها پروژه فعال است.

اسلامی افزود : یک اتفاق ، اعتماد مردم و قبول این باور است که دولت با اهتمام ویژه برای تولید مسکن آنها وارد میدان شده و نقش آفرینی می کند و در این زمینه هیچ تردیدی برای پیشرفت این پروژه ها وجود ندارد و امروز شاهد شکل گیری نهضت خانه سازی مورد نظر مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهور هستیم و امیدواریم این نهضت به عنوان نهضت پابرجا شکل گرفته و روز به روز با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی افزود : از طرف دیگر انبوه‌سازان هستند که باید با اقتدار وارد کار شده تا اعتماد ما و مردم به آنها تحکیم شود تا خانه هایی با کیفیت ساخته شده و با داشتن معماری مناسب ایرانی - اسلامی از سرانه لازم برای رضایت هموطنان برخوردار باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی اظهار داشت: امروز با حضور در این استان شاهد شروع بیش از ۲۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی بودیم و امیدواریم این استان که می‌تواند پیشتاز در رفع نیاز مسکن جامعه خودش باشد به زودی دغدغه مردم را در این خصوص برطرف کند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد : در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در کشور با بیان اینکه تاکنون در سراسر کشور زمین برای بیش از ۴۰۰ هزار واحد در این طرح تامین شده، گفت: تاکنون در این طرح یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور به طرق مختلف ثبت نام کردند که حدود ۹۷۰ هزار نفر واجد شرایط اولیه بودند که میبایست برای تثبیت خود ارائه مدرک می کردند و تا امروز حدود ۴۳۰ هزار نفر مدارک لازم را ارائه داده است.این فرآیند به صورت سیستمی دنبال می شود و مردم از طریق سامانه تمامی مراحل را انجام می دهند، تاکنون ۲۰ هزار نفر برای تکمیل ثبت نام این طرح هزینه پرداخت کرده‌اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش برای خانه‌دار شدن فرهنگیان، وزارت رفاه برای جامعه کارگری، نیروهای مسلح و سایر وزارتخا‌نه‌ها امضا شده که این وزارتخانه‌ها از طریق تامین زمین و یا منابع یارانه‌ای نسبت به خانه‌دار شدن کارکنان خود اقدام کنند که به طور مثال آموزش و پرورش ۱۷۰ هزار نفر را معرفی کرد که ۷۵ هزار نفر آنان فاقد مسکن بودند  که برای ۲۰ هزار نفر عملیات ساخت مسکن‌ آغاز شده است.

وی گفت : برای وزارت راه و شهرسازی سازی مهم است که واحدهای فرسوده و ناکارآمد و ناپایدار به واحدهای پایدار و مقاوم منتقل شوند امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد این باشیم که در این منطقه بافت ناکارآمد وجود نداشته باشد و واحدهای مقاوم شده دارای سرانه لازم برای زندگی باشند

وی گفت : موضوع مهم در طرح بازآفرینی شهری این است که کار پیوسته، با برنامه و منسجم انجام شود تا از طریق آن شاهد هیچ حاشیه نشینی، بافت فرسوده و ناکارآمد در کشور نباشیم

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان مرکزی ۵ پروژه طرح اقدام ملی را کلنگ زنی و دو پروژه بازآفرینی شهری را افتتاح کرد. .