شناسهٔ خبر: 83995 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

افزایش سرعت بهسازی راه در کشور با عملیات جدید مهندسی در سازمان راهداری/ ۵۰۰ اکیپ آسفالت به طور همزمان در کشور مشغول کارند

وزیر اصفهان وزیر راه و شهرسازی از افزایش سرعت بهسازی راه در کشور با عملیات جدید مهندسی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در حاشیه آغاز آسفالت محور اصفهان - اردستان با اشاره به اهمیت این محور اظهار داشت: این محور مهم مرکز استان را به اردستان  وصل می کند که به واسطه نقاط حادثه خیز در این محور این اقدام باید انجام می شد.  

وی ادامه داد: بخش عمده این مسیر ۴ بانده شده و بخش باقی مانده در حال انجام عملیات روسازی است و کار روبه اتمام و انجام آسفالت ١١ کیلومتر آن از  روز بعد عید غدیر آغاز خواهد شد. 

اسلامی گفت: این یک بزرگراه جدید خواهد بود که به صورت ٢ باند رفت و برگشت بوده و مسیر را ۵ کیلومتر کوتاه خواهد کرد.

وی ادامه داد: به این شکل خیلی از پیچ و قوس های خطرناک حذف و یک مسیر ایمن به وجود آمده است. 

اسلامی تصریح کرد: طبق اعلام و برنامه ریزی انجام گرفته ۵ کیلومتر باقی مانده این مسیر تا پایان سال تمام و این پروژه به پایان خواهد رسید.  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه راهسازی در کشور به یک نهضت تبدیل شده است، اظهار داشت: این پروژه ها آسایش به همراه آورده و جا دارد از پیمانکاران شریف که بدون هیچ توقعی و به رقم همه مشکلات مالی پروژه ها را اجرا می کنند تقدیر و تشکر داشته باشیم. 

وی افزود: در ٣ سال گذشته هر سال ٨٠٠ کیلومتر که امسال هم به همین میزان کار انجام می شود. در همین خصوص امروز در سفر به استان اصفهان، ۴٠ کیلومتر از مسیر نائین به انارک افتتاح شد و مابقی آن بخشی تا مهرماه  و بخشی دیگر تا پایان سال افتتاح می شود. 

اسلامی با بیان اینکه برای ساخت آزادراه و بزرگراه در کشور ١۵ هزار میلیارد در سال در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در سال ٩٨ حجم زیادی از مطالبات پیمانکاران پرداخت و با آنها تسویه شده و امروز ٨٠ هزار میلیارد کار در دست اجراست. 

وی در خصوص وظیفه وزارت راه و شهرسازی در بحث نگهداری از راه ها با بیان این که این موضوع یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه به شمار می آید، تصریح کرد: در این مسیر حدود ١۴ هزار راهدار با ١٠ هزار دستگاه ماشین آلات وظیفه نگهداری، مرمت و بهسازی راه ها را برعهده دارند. 

وی افزود: ما در کشور ٢٢٠ هزار کیلومتر راه داریم که جا دارد از راهداران زحمتکش که قشر مظلومی هستند و شبانه روز در حال تلاش هستند، تشکر کرده و قدردان زحمات آنها باشیم. 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مهندسی جدید در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بهینه سازی جاده ها و نوسازی ماشین آلات اظهار داشت: در این مسیر با مهندسی جدید سازمان راهداری به همراه آموزش و برنامه ریزی برای شناخت از راه ها، نهضت بهسازی افزایش و سرعت بیشتری گرفته است. 

اسلامی ادامه داد: امسال بهسازی، بهبود وضعیت و لکه گیری ٨ هزار کیلومتر از جاده های کشور هدف‌گذاری شده که تا امروز در حدود ۶ هزار کیلومتر در کشور کار انجام شده است. 

وی با بیان اینکه حداقل ۵٠٠ اکیپ آسفالت در کشور مشغول به کار هستند، گفت: سازمان راهداری و شرکت ساخت به طور همزمان در بخش های مختلف از جمله راه روستایی مشغول به کار هستند. 
وی در پایان با اشاره به اهمیت ایمنی در راه های کشور، اظهار داشت: تعویض گاردریل در جاده های کشور با نیوجرسی و اصلاح مسیرها به این شکل کمک زیادی به ایمنی رانندگان کرده و باعث می شود پس از برخورد به آن ها به جاده برگردند. این اقدامات هزینه زیادی داشته اما با کم بودن ماشین آلات کار با اولویت در حال انجام است.