شناسهٔ خبر: 84033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل:

۹ دستگاه شتاب‌نگار در استان اردبیل نصب شده است

اردبیل 15 رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از ۹ دستگاه شتاب‌نگار سری جدید در شهرهای مختلف استان اردبیل نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل) امیر دانش رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته جلسه‌ای با رئیس مرکز مهندسی زلزله، مرکز تحقیقات مسکن و راه و ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان  اردبیل برگزار شد تا در این حوزه تبادل نظر انجام شود.

وی بازدید از روستای اولکوش خلخال به اتفاق کارگروه رانشی و زمین‌ لغزشی و ارائه گزارش در این زمینه خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص موارد پدافندی مبحث چهار تشکیل جلسه کارگروه راه و شهرسازی انجام شده است.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از محل رانش محله طالقانی گرمی به اتفاق اعضای کارگروه بازدید و ارائه گزارش کارشناسی انجام شده است تا در خصوص پروژه تجاری مورد مشارکت شهرداری و هلال احمر برای محل رانشی طالقانی گرمی تصمیم‌گیری شود.

دانش بازدید از محل پیشنهادی به منظور احداث کتابخانه در محله کتول‌آباد گرمی را به اتفاق اعضای کارگروه یادآور شد و بیان کرد: در زمینه محل رانش این محلات در گرمی در دفتر فنی استانداری تشکیل جلسه شده و اعضای کارگروه رانش و زمین لغزش در خصوص گودبرداری در محل مورد نظر با همکاری پیمانکاران نظرات کارشناسی را ارائه کردند.

وی به برگزاری دوره آموزشی ارزیابی آسیب‌‌پذیری ساختمان و روش‌های مقاوم‌سازی در ساختمان‌های فولادی و بتنی اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی با هدف آگاه سازی همکاران برای مقابله با بیماری کرونا و همچنین برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی در حیطه فردی، خانوادگی و اجتماعی انجام شده است.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی استان اردبیل از نصب دستگاه شتاب‌نگار سری جديد به تعداد ۹ دستگاه در شهرهای مختلف استان خبر داد وهمچنين اظهار کرد : جلسه کارگروه شریان‌های حیاتی و اعلام نیاز به پل خرپایی و باکس‌های بتنی برای رودخانه‌های سیل‌خیز به مدیریت بحران راه و شهرسازی انجام شده است.

دانش خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و نصب پنل خورشیدی برای تامین برق شتاب‌نگار آنلاین و همچنین بازدید اعضا از محل نصب شتاب‌نگارها و تشکیل جلسه مدیریت بحران با محوریت تهدیدهای سایبری در سال ۹۸ انجام شده است.

وی در پایان گفت: به منظور تنظیم برنامه اجرایی سال ۹۹ و انتخاب کنارگذر پل جوراب و انعکاس آن به وزارت راه و شهرسازی با برآورد ريالی انجام پروژه جلسه‌ای برگزار شده است.