شناسهٔ خبر: 84048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل افزون بر ۵ هزار متر معکب ماسه بادی از سطح محورهای مواصلاتی شهرستان زهک

س و ب - ماسه روبی زهک.jpeg رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک از جمع آوری ۵ هزار و ۵۳۱ متر مکعب ماسه بادی از سطح محورهای مواصلاتی این شهرستان در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( سیستان و بلوچستان) ابراهیم شفیعی مقدم اظهار داشت: همه ساله با وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، شاهد حرکت شن های روان در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان زهک هستیم به طوری که طی هفته گذشته طوفان با سرعت بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش دید افقی تا ۲ هزار متر احتمال مسدود کردن مسیر ارتباطی ۱۷ روستای این شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۴ خانوار را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در این راستا حضور به موقع نيروهاي راهداري اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهك در مسيرهاي طوفانی این شهرستان، از بسته شدن محورهای مواصلاتی منطقه جلوگيري و زمینه تردد روان روستاییان منطقه را فراهم نمود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک افزود: در این عملیات ۹ نفر از همکاران این اداره با استفاده از پنج دستگاه ماشین‌آلات راهداری نسبت به جمع آوری و حمل بیش از ۵ هزار و ۵۳۱  هزار مترمکعب ماسه بادی از سطح راه‌ ها و تنقیه ۳ دستگاه پل اقدام کردند.

شفیعی مقدم خاطر نشان کرد: نگهداری و حراست از شبکه راه ها و تامین ایمنی عبور و مرور از وظایف ذاتی این اداره است که در تحقق این اهداف نیروهای راهداری از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.