شناسهٔ خبر: 84051 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

برای رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت هوایی نیاز به همکاری دولت، وزارت راه و قوه قضاییه داریم

تورج زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در صنعت هوایی نیار به همکاری دولت، وزارت راه و قوه قضاییه داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تورج دهقانی زنگنه، رییس جدید سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم تکریم علی عابدزاده و معارفه خود، با بیان اینکه آمریکا تمام تلاش خود را برای زمینگیر کردن صنعت هوایی کشور انجام داده است، گفت: در دوران تحریم موفق شدیم هواپیماهای جدید وارد ناوگان هوایی کشور کنیم، شرکت های هواپیمایی جدید تاسیس و نیروهای زبده و متخصص تربیت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون تعمیر و نگهداری تمام هواپیماهای موجود در کشور تا رده‌های سنگین به همت نیروهای متخصص انجام می‌شود. شرکت‌های دانش‌بنیان جدید تاسیس شده‌اند و پیچیده‌ترین قطعات را می‌سازند.

 زنگنه با اشاره به هماهنگی مطلوب در صنعت هواپیمایی کشور گفت: در شرایطی قرار داریم که ارکان اصلی صنعت یعنی سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی و نماینده حاکمیت، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و شرکت‌های هواپیمایی در هماهنگی و تعامل خوبی به سر می‌برند.

وی افزود: شرکت‌‌های آموزشی و هندلینگ نیز علی‌رغم مشکلات، خدمات خوبی را به مردم ارائه می‌هند. اما این به مزله آن نیست که در نقطه مطلوب قرار داریم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه با اشاره به زحمات عابدزاده در این صنعت گفت: اقدامات خوبی از قبیل آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی که در برنامه چهارم و پنجم تصویب شده بود، به همت آقای عابدزاده در صنعت انجام شد که بسیاری گره‌های صنعت را گشود.

وی در انتها گفت: برای عبور از بحران کرونا، مشکلات ناشی از تحریم، ارتقای ایمنی و بهبود سطح خدمت‌گذاری نیاز به هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود داریم. در این زمینه با حمایت دولت، وزارت راه و شهرسازی و قوه قضاییه به نقطه مطلوب برای خدمت‌رسانی به مردم خواهیم رسید.