شناسهٔ خبر: 84063 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به تخلفات ۱۳۳راننده و شرکت حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان

س و ب - کمیسیون.jpeg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رسیدگی به  تخلفات ۱۰۳ راننده و ۳۰ شرکت حمل و نقل بخش حمل و نقل عمومی جاده ای این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ استانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) تیمور باقری، اظهار داشت: در این مدت ۷ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان و تعداد ۷ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل عمومی جاده ای در استان برگزار شده است.

وی عمده تخلفات رانندگان سیستان و بلوچستان را در این مدت کسر تجهیزات ایمنی و عدم رعایت بخشنامه های صادره از سوی سازمان ذکر کرد و افزود: با توجه به اختیارات تفویض شده به کمیسیون استانی، برای رانندگانی که تخلف آنها احراز گردید آراء متفاوتی از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند به مدت  یک ماه، در نظر گرفته شده است. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان صدور اسناد حمل برای ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی کامل و یا دارای اضافه بار، عدم رعایت بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوطه را از عمده‌ترین تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده‌ای استان در این مدت عنوان کرد و ادامه داد: برای متخلفان این حوزه احکامی نظیر تذکر و جریمه صادر شده است.

باقری بیان کرد: بر اساس بخشنامه جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، از اواخر سال گذشته علاوه بر شرکت ها و رانندگان متخلف در بخش حمل و نقل جاده ای، به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز در قالب کمیسیون ماده ۱۴ رسیدگی می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد آرامش و اطمینان خاطر برای کاربران جاده ها به ویژه استفاده کنندگان از وسایل حمل و نقل عمومی جاده ای، کاهش تخلفات مربوطه از طریق افزایش نظارت و رسیدگی به آنها، از دغدغه های مهم و اساسی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سراسر کشور به شمار می رود.