شناسهٔ خبر: 8407 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر گلبهار / زمان اتمام پروژه‌ها

مسکن مهر باغملک مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار در استان خراسان رضوی از آخرین وضعیت چهار هزار واحد مسکن مهر در این شهر جدید خبر داد.

حمید بنایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت واحدهای مسکن مهر شهر جدید گلبهار اظهار کرد: شهر جدید گلبهار دارای ۴۰ هزار واحد مسکن مهر است که از این تعداد حدود ۱۹ هزار واحد افتتاح شده و ۲۱ هزار واحد هم در حال ساخت است. 

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز مسکن مهر در شهر جدید گلبهار با شهرهای جدید دیگر متفاوت است ادامه داد: در تمام شهرهای جدید انبوه سازان بیشترین سهم را در ساخت مسکن مهر دارند اما در گلبهار تعاونی‌ها دارای بیشترین سهم در ساخت واحدهای مسکن مهر هستند و به همین علت حدود چهار هزار واحد که توسط تعاونی‌ها در حال ساخت است دچار تاخیر شده اند.

مدیرعامل شهر جدید گلبهار به زمان پایان ساخت و سازهای مسکن مهر اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود ۱۰ هزار واحد را تا پایان امسال تحویل می‌دهیم و ۱۰ هزار واحد باقیمانده را در سال آینده به اتمام می‌رسانیم.

بنایی پیشرفت فیزیکی مسکن مهر گلبهار را ۷۶ درصد اعلام و درباره مهمترین مشکلات موجود در این پروژه‌ها اظهار کرد: اهرم‌های قانونی و کافی در الزام سازندگان به اجرای به موقع پروژه‌ها بر اساس قراردادها پیش بینی نشده است و  عدم حضور به موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان که تاخیر در اجرای محوطه‌سازی و نصب انشعابات را به دنبال داشته از دیگر مشکلات موجود است.

وی گفت: عدم پرداخت تمام سهم آورده متقاضیان متناسب با نیاز پروژه و پیشرفت برنامه‌ریزی، عدم تکمیل خدمات مورد نیاز توسط دستگاه‌های متولی متناسب با افتتاح پروژه‌ها از دیگر مشکلات پیش روی ساخت‌و‌سازها و تحویل مسکن مهر به شمار می‌آید.

عدم اجرای قوانین بخش تعاون و اساسنامه تعاونی‌های مسکن در تعیین خسارات عدم ایفای تعهدات، تغییر و تحول شهر جدید به شهرداری و تغییر ضوابط و هزینه‌های مرتبط بر صدور مجوزها و بر هم خوردن تعاملات موجود میان شهر جدید با پروژه در مقایسه با شهرداری و پروژه، مشکلات صدور سند اعیان، عدم تخصص مدیران پروژه‌ها در امر ساخت و ساز، جذابیت بازارهای موازی به جای بازار مسکن از دیگر مشکلات پیش روی مسکن مهر است که بنایی به آن اشاره کرد./

نظر شما