شناسهٔ خبر: 84076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان زنجان خبرداد:

فعالیت ۹۰۰۰ راننده حرفه‌ای در زنجان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان زنجان ۹۰۰۰ نفر راننده حرفه‌ای فعالیت دارند

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان) عبدالحسین علی‌اکبری شامگاه ۱۹ مردادماه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، با ارائه گزارشی از وضعیت بخش حمل و نقل استان، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، در حال حاضر در استان زنجان ۹۰۰۰ نفر راننده حرفه‌ای فعالیت دارند که ۲۰۰۰ نفر آنان در بخش جابه‌جایی مسافر و ۷۰۰۰ نفر نیز در بخش جابه‌جایی کالا فعالیت دارند.

وی افزود: ۱۲۰ شرکت حمل و نقلی نیز در استان وجود دارد که ۸۰ واحد آن در بخش حمل و جابه‌جایی کالا و ۲۰ شرکت نیز در بحث جابه‌جایی مسافر فعالیت دارد که در مجموع چند شرکت در استان زنجان به‌صورت بین‌المللی فعالیت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: بیش از ۵۰۰۰ وسیله حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال است که سال گذشته بخش خصوصی ۷.۷ میلیون تن کالا جابه‌جا کرده است. همچنین رتبه اول کالاهای جابه‌جا شده با ۱.۳ میلیون تن مربوط به انواع خاک معدنی است و پس از آن سیمان با ۱.۲۵ میلیون تن در جایگاه دوم قرار دارد. در ضمن ۱.۴  میلیون نفر مسافر نیز در سال گذشته جابه‌جا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افزایش کرایه حمل مسافر، تصریح کرد: طبق روال هر ساله، اسفندماه سال گذشته قیمت کرایه ۲۰ درصد افزایش و پس از پایان تعطیلات دوباره به وضعیت قبلی بازگشت ولی با توجه به شرایط رعایت پروتکل‌های پیشگیری از کرونا و الزام جابه‌جایی مسافر کمتر، کرایه‌ها از اوایل اردیبهشت افزایش یافت.