شناسهٔ خبر: 84153 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برآیند کمیسیون ماده 5 در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات باشد

مدیر کل همدان+حسینی استاندار همدان با اشاره به اینکه نتیجه جلسات کمیسیون ماده 5 در چارچوب قانون، ضوابط و مقررات باشد، گفت: ضوابط عمرانی و اصول شهرسازی به گونه ای اعمال شود که شهر ، سال ها آسایش و آرامش را به مردم منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) " سید سعید شاهرخی" در جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای همدان و نهاوند عنوان کرد: نقش حوزه عمرانی ، شهرداری ها و شورای شهر بر شکل گیری بافت شهری اهمیت ویژه ای دارد و در همه تصمیمات باید قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه درخواست ها باید در جهت حل مشکلات کلان شهری بوده و بهبود زیست شهری را به  دنبال داشته باشد، عنوان کرد: شهرهمدان دارای زیرساخت های اصولی است و نباید از آنها عبور کرد و در راستای ارتقا آن تلاش شود.

شاهرخی با بیان این مطلب که نظام مهندسی وظیفه دارد در کوتاه ترین زمان ممکن ، اقدام به صدور پروانه نماید یادآورشد: پرونده شهروندان نباید در پیچ و خم بوروکراسی نظام مهندسی مشمول زمان شود و انتظار دارم کارها روان تر و با زمان کمتری انجام شود.

در ادامه جلسه مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان کرد : این جلسه در راستای همراهی با مردم در توسعه شهری، کاهش مشکلات شهروندان ، تسریع در روند اجرای طرح های جامع و تفصیلی و اجرایی نمودن آنها ، تاًمین کاربری ها و سطوح و سرانه های شهری ، رفع تعارضات مختلف اعم از طرح ها ، سازمان ها و مردم تشکیل و پیشنهادات مختلفی برای شهرهای همدان و نهاوند مطرح شد.

داریوش حسینی یادآورشد: اعضای جلسه ضمن در نظرگرفتن عدالت در توزیع خدمات برحفظ حقوق شهروندان تاکید داشته و در این راستا توجه به اجرایی نمودن طرح ها،رعایت ضوابط و مقررات مصوب ، احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی درشرایط کنونی شهرها از جمله رویکردهای اساسی بود که مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در خصوص شهرهمدان تعدادی پرونده مطرح شد که استاندار و اعضاء ضمن تاکید بر رعایت ضوابط و مقررات نمودند نسبت به بررسی آنها در چارچوب فنی اقدام و در جلسات آینده ارائه شود.

وی  با اشاره به اینکه در خصوص شهر نهاوند با توجه به اهمیت مسکن و تامین آن بالاخص برای گروه های کم درآمد پروژه طرح اقدام ملی در دستور کار ویژه کمیسیون ماده پنج قرار گرفت، گفت: کلیات این طرح از جمله تعداد واحدهای قابل احداث برای شهروندان ، شبکه معابر ، قرارگیری بلوک ها  متناسب با ویژگیهای سایت و شرایط جغرافیایی با تامین کامل پارکینگ ها و رعایت کلیه ضوابط و قوانین از جمله ضوابط پدافند غیر عامل و سازمان محیط زیست شهرستان مطرح و  مورد تایید اعضاء قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در جهت تسهیل رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی اصلاح معبر و خط پروژه بلوار ولی عصر روبروی شهرک طالقانی شهر نهاوند مطرح و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: حاضرین در این جلسه بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان و تمرکز کمیسیون ماده پنج بر روی حل مسائل ضروری شهرهای فوق با در نظر گرفتن ضوابط و مقررات تاکید داشتند.