شناسهٔ خبر: 84180 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

 صادرات  اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی

نمایی زیبا از پهلوگیری کشتی اینترسیدنی در بندر شهید بهشتی چابهار بهروز آقایی گفت: با ارسال اولین محموله صادراتی سنگ کوپ مرمر ایران از طریق بندر چابهار به مقصد چین، گام دیگری در راستای رونق تجارت در بندر چابهار  برداشته شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این محموله به وزن ۹۴۲ تن در قالب ۴۳ کانتینر بود که روز گذشته این بندر را به مقصد چین ترک کرد.

وی ادامه داد: این اولین محموله سنگ کوپ می باشد  که پس از استافینگ به کانتینر، از طریق این بندر  عازم مقصد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این اتفاق خوب در ادامه موفقیت های چابهار در مسیر  صادرات ، ترانزیت و همچنین مشوق های جدید اعطا شده به این بندر صورت پذیرفت.

وی گفت: با توجه به وجود تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تخفیفات قابل توجه در تعرفه های وارده بر کالا و کشتی در بندر چابهار انتظار می‌رود صادرات سنگ به عنوان یکی از کالاهای عمده  پر تکرار صادراتی کشور از طریق بندر شهید بهشتی چابهار، تداوم داشته باشد و بتوان از ظرفیت های استراتژیک این بندر برای دیگر اقلام معدنی ایران و کشورهای همسایه بهره برد.