شناسهٔ خبر: 8420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد:

بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر از ورودی شهرهای استان در سال جاری

بهسازي و روكش آسفالت محور ایرانشهر – خاش مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با توجه به وضعیت نامناسب ورودی شهرهای استان، گفت: تکمیل و بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر ورودی هر یک از شهرهای استان اولویت نخست حوزه راهسازی در سال جاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان كهگيلويه وبويراحمد، حسن فدایی درباره شاخص پایین ساخت بزرگراه در استان گفت: میانگین برخورداری استان در این بخش تنها ۵۶ کیلومتر است.

وی در ادامه اظهار کرد: این در حالی است که با تکمیل ۲۰کیلومتری ورودی شهرهای استان میانگین ساخت بزرگراه به حدود ۷۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی طول راه های اصلی ، فرعی و روستایی در استان کهگیلویه وبویراحمد را نیز به ترتیب ۵۰۴ ، ۹۹۰ و چهارهزارو ۵۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: شاخص برخورداری آسفالت راه های روستایی در استان حدود ۲۰ درصد نسبت به میانگین کشوری کمتر است.

وی همچنین افزود: تنها ۵۰۴ کیلومتر از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

فدایی از درحال اجرا بودن بیش از ۱۵۰ پروژه بزرگ راهسازی در استان با میانگین پیشرفت فیزیکی بین ۳۰تا بالای ۹۰درصد نیز خبر داده و گفت:جاده ملی دهدشت ، پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد یکی از بزرگترین و مهمترین طرح های راهسازی این استان است.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر یکهزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده گفت: اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری این طرح نیز حدود دو هزار و ۱۰۰ میلیاردریال است.

فدایی افزود: این جاده ارتباطی ۱۳ دهنه تونل به طول حدود هشت کیلومتر و ۵۵۰ ابنیه فنی دارد که بزرگترین تونل آن دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

وی اظهار کرد: امسال و از محل اعتبارات ملی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال با تلاش استاندار و سایر مسئولان اجرایی استان برای این پروژه اختصاص یافته است.

فدایی اضافه کرد: فاز نخست این طرح به طول ۲۶ و نیم کیلومتر در سال ۸۷ به بهره برداری رسیده که با بهره برداری از این پروژه ملی مسیر بندر امام خمینی (ره) به شهر یاسوج حدود  ۲۱۷کیلومتر کاهش خواهد یافت ضمن اینکه کاهش زمان سفر از مرکز کشور به بنادر جنوبی را به دنبال دارد.

وی چهارخطه کردن یاسوج - سمیرم و یاسوج - شیراز را نیز از دیگر پروژه ها مهم راهسازی در استات دانست و گفت: ۱۰ کیلومتر از مسیر چهارخطه یاسوج - شیراز نیز تا آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

فدایی اظهار کرد: هزینه هر کیلومتر راه اصلی در این استان با توجه به شرایط توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه افزون بر ۲۵ میلیارد ریال است.

نظر شما