شناسهٔ خبر: 84259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت ارتقا ایمنی تردد دراتوبان شهید کسایی تبریز

e48846b0-a31a-4ee1-9bbd-c37d8beb027a.jpg مديريت تردد در بزرگراه شهيدکسايی از اولويت‌های اصلی ارتقای ايمنی در آذربایجان شرقی است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (آذربایجان شرقی) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان درسومین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان درسالجاری با اشاره به حجم تردددر بزرگراه شهید کسایی، گفت مدیریت تردددربزرگراه شهیدکسایی ازاولویت‌های اصلی است.

اورجعلی علیزاده افزود: این اداره کل برای رفع نقاط غیراستاندارد در این جاده با شهرداری تبریز تفاهم نامه ای امضا کرده و در آن مقرر شده تا شهرداری درختچه ها و تاسیسات موجود در این نقاط را جابجا کند و این اداره کل نیز اقدام به نصب نیوجرسی در این نقاط کند.

وی لازمه نصب نیوجرسی در این نقاط را جابجایی درختچه ها و تاسیسات از سوی شهرداری تبریز اعلام کرد و اظهار داشت: این اداره کل آماده است به محض انجام این کار از سوی شهرداری اقدامات لازم برای استاندارد سازی این نقاط را انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی این اداره کل برای کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال جاری، گفت: بر اساس آمار پلیس راه استان آمار تصادفات از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که این موضوع نشان از تحقق این هدف فراتر از حد پیش بینی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه تعداد تردد خودرویی در جاده های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ تا ۵ درصد کاهش یافته اما عمده علت کاهش آمار تصادفات جاده ای انجام اقدامات لازم از سوی پلیس راه،  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم است

اروجعلی علیزاده در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان، با اشاره به اینکه ترددهای درون شهری و برون شهری در اتوبان شهید کسایی تبریز اشباع شده است اظهار داشت: در این اتوبان روزانه 125 هزار تردد وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه اغلب خروجی های اتوبان شهید کسایی به مناطق تبریز، مسیل است که ممکن است مشکلاتی را در آینده بوجود آورد، گفت: فقط خروجی شهرک شهید یاغچیان و دیزل آباد به صورت اصولی است و باید بقیه موارد اصلاح شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل آذربایجان شرقی، اتصال آزادراه تبریز-سهند به خروجی لاله در اتوبان شهید کسایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تقاطع اصولی این نقطه با سرعت ایجاد شود تا در زمان بهره برداری گره ترافیکی نداشته باشیم.