شناسهٔ خبر: 84266 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران:

مطابق برنامه ششم توسعه سهم ریلی در جا به جایی کالا در کشور باید به ۳۰ درصد برسد

سعید رسولی رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با حضور در شرکت راه آهن با « معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان خانه ملت بازدیدی از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن و مرکز کنترل شبکه ریلی کشور داشته و با در جریان گرفتن از عملکرد و برنامه های شرکت راه آهن در توسعه شبکه ریلی و زیر ساخت های اقدامات انجام گرفته را مورد تقدیر قرار دادند. 

معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته از ۱۸۰ میلیون تن بار ریل پسند در کشور ۴۷ میلیون تومان آن توسط خطوط ریلی کشور جابجا شد که ۳۳ درصد این رقم را تشکیل می دهد.
رسولی یادآورشد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده سهم شبکه ریلی کشور در جابجایی بار در کشور به ۳۰ درصد افزایش یابد و تمام برنامه ریزهای شرکت راه آهن در راستای تحقق این هدف انجام شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید اعضای این کمیسیون از شرکت راه‌آهن اظهارداشت: خوشبختانه مجلس و کمیسیون عمران رابطه بسیار نزدیکی با شرکت راه آهن دارد و تاکنون مجلس و نمایندگان مجلس با شرکت راه‌آهن تعاملات خوبی داشته است.

«محمدرضا رضایی کوچی» با بیان اینکه شرکت راه آهن امسال به خوبی توانسته از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه صنعت حمل ونقل ریلی استفاده کند، افزود: امروز در بازدید از شرکت راه آهن گزارش خوبی در زمینه توسعه ترانزیت ریلی کالا بین هند و افغانستان از طریق کریدورهای ایران ارائه شد که بسیار امیدوار کننده است.

وی برای جذابیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه  ریلی تاکید کرد و افزود: افزایش متوسط سرعت قطارها با ویژگی صرفه جویی در مصرف سوخت و ایمنی برای مسافران باید جذابیت خوبی برای حوزه ریلی کشور است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری در راه‌آهن به نوعی صرفه‌جویی در مصرف سوخت است و این می تواند در افزایش اعتبارات و پروژهای عمرانی در کشور بسیار تاثیرگذار باشد.
گفتنی است در سال جهش تولید و حمایت از تولید داخل رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این بازدید از عملکرد شرکت راه آهن در حوزهای مختلف مسافری، باری، زیربنایی، آموزشی، سرمایه گذاری و تامین ناوگان ریلی با استفاده از توانمندیهای داخلی تقدیر و تشکر کردند.