شناسهٔ خبر: 84284 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اعلام آمادگی اداره کل راه و شهرسازی استان آدربایجانشرقی برای حمایت از اجرای طرح‌های توسعه‌ای پژوهشکده رانشگرهای فضایی شمالغرب کشور

IMG_1450.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجانشرقی با حضور در پژوهشکده رانشگرهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران در تبریز ضمن بحث و گفت‌وگو با ریاست و معاونین مجموعه پژوهشکده، از تجهیزات آزمایشگاهی و دستاوردهای این پژوهشکده نیز بازدید نمود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (آذربايجان شرقي)،  ابوالقاسم سلطانی، ضمن بازدید از دستاوردها و توانمندی‌های فضایی پژوهشکده رانشگرهای فضایی تبریز، با ماموریت‌ها، اقدامات و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه پژوهشگاه فضایی و همچین ماموریت‌های محوله آشنا شد.

بنا بر این گزارش، در نشست مذکور که با محوریت بررسی طرح‌های توسعه‌ای و زیرساخت‌های عمرانی و همچنین طرح توسعه زیرساخت تجهیزات آزمایشگاهی رانشگرهای الکتریکی برگزار شد، حسن رضائی حقیقت، رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی شمالغرب کشور مستقر در شهرتبریز ضمن معرفی و تشریح این طرح‌ها، از آنها به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای فناوری‌های فضایی در شمال‌غرب کشور نام برد.

وی طرح آزمایشگاه رانشگرهای فضایی را منحصر بفرد دانست و خاطرنشان ساخت : این آزمایشگاه نخستین آزمایشگاه رانشگر الکتریکی در سطح کشور و حتی منطقه خواهد بود که می‌تواند نیازهای اساسی کشور را در حوزه مربوطه تامین كند.

حسن رضائی حقیقت افزود؛ در این طرح که در آینده نزدیک وارد مرحله ساخت و اجرا خواهد شد، از فناوری‌های پیشرفته پلاسما و ولتاژ بالا و خلاء‌های پایدار و دما پایین استفاده شده و استاندارد‌های بکاررفته در آن، مطابق با استاندارد‌های سخت‌گیرانه سازمان فضایی اروپا طراحی شده است.

رئیس پژوهشکده رانشگرهای فضایی شمالغرب کشور ، خاطرنشان ساخت : حمایت مسئولان استانی در راستای رفع موانع پیش‌رو می‌تواند در تسریع اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجموعه پژوهشکده رانشگرهای فضایی مثمر ثمر باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز ، ضمن تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، اظهار امیدواری نمود : با تلاش برای جلب موافقت مقامات ذی‌ربط استانی، مسائل و مشکلات مربوط به توسعه عمرانی پژوهشکده مرتفع شده و ساختمان و امکانات آزمایشگاهی پژوهشکده رانشگرهای فضایی متناسب با شان فعالیت‌های فضایی در شمال‌غرب کشور، توسعه خواهد یافت.

در این بازدید معاون املاک وحقوقی  و رئیس اداره ارتباطات واطلاع رسانی نیز حضور داشتند .