شناسهٔ خبر: 84297 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شد

تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد به امضا رسید/ تقویت همکاری بنیاد و سازمان ثبت در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری

تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به منظور تقویت همکاری در زمینه صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ریاست علیرضا تابش امروز ۲۸ مرداد با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ریاست ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون رییس قوه قضاییه، تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

این تفاهم نامه همکاری در راستای تقویت همکاری در زمینه حد نگاری (کاداستر) و صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری، همکاری در خصوص حدنگاری و صدور اسناد اراضی تملکی بنیاد که از سوی سازمان جنگل ها و مراتع واگذار شده، و همچنین همکاری در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده در روستاها و شهرها به اسناد تک برگی در ۳ ماده به امضای طرفین رسید.

همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد مالکیت املاک روستاها و شهرها، همکاری در زمینه حدنگاری و صدور اسناد اراضی تملیکی بنیاد مسکن که از سوی سازمان چنگل ها، مراتع و آبخیزداری واگذار شده است، و همچننی همکاری در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده در روستاها و شهرها به استناد قانون حدنگار از جمله موضوعات تفاهم نامه است.

 بر این اساس، بنیاد مسکن ضمن تعیین لایه های هندسی موردنیاز و تهیه برنامه جامع تحویل نقشه ها مشتمل بر میزان حجم کار، زمانبندی، نحوه تحویل، نام روستاها و ... را ظرف سه ماه از تاریخ انعقاد تفاهم نامه به سازمان ثبت اعلام می کند. همچنین، مدیران کل بنیاد استان و ثبت استان موظف هستند در هر ماه نسبت به ارایه گزارش عملکرد صدور اسناد مالکیت با امضای مشترک به سازمان ثبت و بنیاد مسکن اقدام کنند. در عین حال، سازمان ثبت یک نسخه از کلیه بخشنامه ها و یا دستورالعمل های مرتبط با موضوع تفاهم نامه را جهت اطلاع و بهره گیری به بنیاد مسکن ارسال می کند.