شناسهٔ خبر: 84340 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در خوی:

هر هفته ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر راه در سراسر کشور افتتاح می‌شود/ آماده‌سازی ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه برای افتتاح در هفته دولت

سفر اسلامی وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر هفته ۳۰ تا ۶۰ کیلومتر راه در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: ۸۰۰ کیلومتر راه در هفته دولت در نقاط مختلف کشورمان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی به استان آذربایجان‌غربی سفر کرده است، در بخشی از این سفر در شهرستان خوی، با اشاره به افتتاح بیش از ۳۷۴ کیلومتره راه در هفته دولت در آذربایجان غربی، گفت: این راه‌ها شامل بزرگ‌راه، راه اصلی و روستایی و بهسازی و روکش آسفالت‌ها است.

او با اشاره به تحویل تعدادی از واحدهای مسکن مهر و شروع طرح اقدام ملی مسکن، خاطر نشان کرد: پایانه مرزی "سرو" با حضور مسئولان کشور ترکیه افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی باند دوم جاده خوی-رازی آغاز شده و اهتمام ما به آن است تا سه سال آینده اتوبانی در شأن و شخصیت مردم منطقه ساخته شود.

او همچنین از آماده‌سازی ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در هفته دولت خبر داد و عنوان کرد: هر هفته در سراسر کشور ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر افتتاح می‌شود.

او با بیان این که جاده ایواوغلی به بازرگان گسترش داده می‌شود، افزود: اقداماتی در گذشته شروع شده و متوقف شده بود که خوشبختانه موانع مرتفع شده‌اند.

اسلامی با اشاره به آخرین روند اجرایی اقدام ملی مسکن در سطح کشورمان، گفت: با ثبت نام گستر‌ده‌ای که انجام شد بیش از ۵۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که تاکنون ۲۰ هزار نفر حساب افتتاح و پول واریز کرده‌اند.

او یادآور شد: یکی از نکات مهم در تحلیل پایش این است که ۱۱۶ هزار نفر از کسانی که ثبت نام کرده‌اند از جامعه کارگری هستند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی "چایپاره" آغاز و دو طرح هندسی نیز به این منظور پیش‌بینی شده است.