شناسهٔ خبر: 84381 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر خبر داد

ممنوعیت خرید و فروش اراضی ملکی در محدوده عالیشهر بدون استعلام از شرکت عمران

علی مقاتلی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر از ممنوعیت خرید و فروش اراضی ملکی در محدوده این شهر جدید بدون اخذ استعلام خبر داد.

علی مقاتلی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت:خرید و فروش اراضی ملکی در محدوده شهر جدید عالیشهر بدون اخذ استعلام از شرکت عمران ممنوع است و ضروری است، شهروندان به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات قانونی و حقوقی، از معامله زمین‎های واقع در محدوده شهر جدید عالیشهر جهت ساخت‌‌و‌‌ساز خودداری کنند.

او افزود: به استناد ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و قوانین و موضوعات جاری مرتبط، خرید، فروش اراضی دولتی، تخریب، تصرف و یا ساخت و ساز در محدوده ملکی شهر جدید به اشخاص حقیقی یا حقوقی ممنوع است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر ادامه با بیان اینکه برخی افراد سودجو، اقدام به فروش اراضی در حریم شهر جدید عالیشهر می‌کنند، عنوان کرد: این امر موجب بروز مشکلات مالی و حقوقی برای شهروندان و هم استانی‌ها می‌‌‌شود و این شرکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال خرید و فروش اراضی بدون اخذ مجوز نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: در راستای صیانت از اراضی دولتی و حفظ حقوق شهروندان، شرکت عمران شهر جدید عالیشهر با خریداران و فروشندگان متخلف، برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.