شناسهٔ خبر: 84398 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی کم‌بهره به ساکنان بافت‌های حاشیه‌ای زاهدان و چابهار/پرداخت ۲۵ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد/احداث ۱۰ هزار واحد در زاهدان و ۲۵۰۰ واحد در چابهار

عليرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مجموعه راهبردها و عملیات اجرایی بنیاد را در ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی سیستان و بلوچستان به ویژه در زاهدان و چابهار، برشمرد.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجموعه راهبردها و عملیات اجرایی بنیاد در ساماندهی بافت‌های فرسوده استان سیستان و بلوچستان که چندی است به بنیاد سپرده شده است را اعلام کرد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: در زاهدان مجموعه اقدامات مناسبی به منظور ساماندهی بافت‌های حاشیه‌های و سکونتگاه‌های غیررسمی در حال انجام است و عمران شهری وسیعی در آن مناطق انجام شده و در دست انجام است.

تابش گفت: ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت های حاشیه ای زاهدان در حال نوسازی است که تعدادی از این واحدهای برای دریافت تسهیلات و صدور پروانه به بانک ها و شهرداری معرفی شده اند.

وی در خصوص ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی چابهار نیز اعلام کرد: در چابهار احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در سکونتگاه های غیررسمی در برنامه است که برای آن تامین اعتبار انجام گرفته است.

به گفته تابش، تسهیلاتی که به ساکنان بافت های حاشیه ای زاهدان و چابهار تعلق می گیرد ۲۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: ساکنان بافت های حاشیه ای از پرداخت وجه برای پروانه ساختمانی معاف هستند و خدماتی از این دست برای آنها رایگان است.

وی استقبال مردم منطقه را از فعالیت‌های بنیاد مسکن برای ساماندهی بافت‌های حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی مثبت ارزیابی کرد.