شناسهٔ خبر: 84411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

احداث راه اصلی کلور - درام در توسعه استان اردبیل بسیار موثر خواهد بود

اردبیل 02 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : با توجه به اهمیت احداث راه اصلی کلور - درام ، این محور مواصلاتی در توسعه استان اردبیل علی الخصوص جنوب استان بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه استاندار اردبیل ، نماینده شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه و فرماندار شهرستان خلخال و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی احداث راه اصلی کلور – درام اظهار داشت: در بحث پروژه‌های راه در مناطق مختلف استان ، احداث راه اصلی کلور – درام بصورت فعال و با تلاش مسولان استان عملیات اجرایی ادامه داشته و خوشبختانه اعتبارات این پروژه افزایش یافته است.

 وی با بیان اینکه احداث این محور مواصلاتی در توسعه استان اردبیل بسیار موثر خواهد بود افزود: با توجه به اهمیت احداث راه اصلی کلور - درام ، این محور مواصلاتی در توسعه استان اردبیل علی الخصوص جنوب استان بسیار موثر خواهد بود چراکه مسیر راه مرکز استان به مرکز کشور را نزدیک کرده و همچنین بدون هیچ گردنه  برفگیر و تونلی احداث و برخلاف سایر محورهای موجود استان زمینه لازم برای سفر ایمن از این راه در تمام فصول سال را برای مسافران فراهم می کند.

اعتبار راه کلور - درام چهار برابر افزایش یافت

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این بازدید گفت: اعتبار احداث راه اصلی کلور – درام با افزایش چهار برابری نسبت به سال گذشته به ۶۵ میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.

وی افزود: زیرسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر انجام گرفته که با برگزاری مناقصه توسط راه و شهرسازی عملیات آسفالت آن به زودی انجام می شود.

بهنام جو تصریح کرد: احداث راه اصلی کلور – درام برای ارتباط بین استان های همجوار با اردبیل از جمله زنجان و گیلان از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار اردبیل گفت: برای10کیلومتر اول جاده کلور- درام نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ تامین اعتبار می شود.

علی یوسف معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید از زحمات استاندار ساعی و نماینده شهرستانهای خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ، در راستای افزایش اعتبار و تخصیص پروژه تقدیر نمود.

وی گفت : پروژه احداث راه اصلی کلور - درام دارای ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد و اکثر پل های خاص پروژه و زیر سازی بخشی از مسیر تکمیل و آماده عملیات روسازی است.

یوسف زاده افزود: اجرای عملیات روسازی و آسفالت پروژه در مرحله برگزاری مناقصه هست که در سالجاری پیمانکار انتخاب و با استقرار کارخانه آسفالت در محل پروژه در سال ۱۴۰۰ عملیات روسازی و آسفالت پروژه شروع خواهد شد.