شناسهٔ خبر: 84461 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان خبر داد

آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان طراحی معماری سراسری برگزار می‌شود/برگزاری آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان طراحی معماری در روز پنجشنبه ۶ شهریورماه به شکل سراسری در ۶۴ شهر و ۸۰ دانشگاه کشور خبر داد و گفت: آزمون با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش طراحی معماری در روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه خبر داد و در بیان جزئیات آزمون، اعلام کرد: آزمونی که پنج‌شنبه برگزار می‌شود آزمون طراحی معماری است و تعداد داوطلبان رشته ۱۴ هزار و ۸۴۳ نفر است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: آزمون به شکل سراسری پنج شنبه ۶ شهریورماه در ۳۱ استان و ۶۴ شهر و ۸۰ دانشگاه، همزمان به مدت ۸ ساعت از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر، برگزار می‌شود.

مانی‌فر تصریح کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مهندسان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در این خصوص با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ناظران بهداشتی در استان‌ها را معرفی کنند و بر روند برگزاری آزمون از منظر بهداشتی نظارت داشته باشند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توضیح داد: فاصله‌گذاری اجتماعی در آزمون به طور کامل رعایت می‌شود و برای نخستین بار است که آزمون ترسیم و طراحی از آزمون تستی جدا شده است.

به گفته وی، استان تهران با ۲۴۵۵ نفر شرکت‌کننده و خراسان‌جنوبی با ۶۹ نفر شرکت‌کننده، بیشترین و کمترین تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون صلاحیت حرفه ای مهندسان طراحی معماری را به خود اختصاص داده است.

مانی فر، اعلام کرد: ۵۳ درصد خانم و ۴۷ درصد آقا در این آزمون شرکت می کنند.

گفتنی است، شرکت کنندگان لازم است کارت ورود به آزمون را از سامانه آزمون های ورود به حرفه دریافت کنند.