شناسهٔ خبر: 84465 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کلنگ زنی و افتتاح هشت پروژه حوزه راه و شهرسازی هم زمان با هفته دولت در چهارمحال و بختیاری

111.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از کلنگ زنی و افتتاح هشت پروژه حوزه راه و شهرسازی هم زمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی ضمن گرامی داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: با حضور استاندار محترم، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی، چهار پروژه حوزه راه در این هفته کلنگ زنی و چهار پروژه در حوزه بازآفرینی شهری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. وی افزود: قطعه اول محور شهرکرد ـ شلمزار از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس آباد به طول ۱۴ کیلومتر با پیش بینی اعتبار۶۰۰ میلیارد ریال، محور بلداجی تا سه راهی گندمان در شهرستان بروجن به طول ۱۲ کیلومتر با پیش بینی اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و سه راهی گوشکی تا پل قرح در شهرستان خانمیرزا  به طول ۸ کیلومتر با پیش بینی اعتبار۳۶۰ میلیارد ریال از پروژه های راه و شهرسازی و احداث تونل دوم کره بس در شهرستان خانمیرزا به طول ۱۴۰۰ متر و شش کیلومتر راه های طرفین با برآورد اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال هم زمان با هفته دولت کلنگ زنی خواهند شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان تأمین اعتبار این پروژه ها را از محل اعتبارات ملی و میزان اشتغال زایی آن ها را ۱۳۵ نفر عنوان کرد.

مقصودی ادامه داد: هم چنین پروژه احداث فضای سبز محله ابومحمد و جمع آوری آب های سطحی ناحیه غرب شهرکرد و اجرای شبکه فاضلاب حاجی آباد و زیرسازی  و آسفالت بافت فرسوده در لردگان از پروژه های بازآفرینی شهری در این هفته افتتاح خواهند شد. وی اعتبار هزینه شده برای این پروژها را ۵۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال خواند و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات ملی تأمین شده و میزان اشتغال زایی این چهار پروژه نیز ۲۰ نفر بوده است.