شناسهٔ خبر: 84474 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دولت تدبیر و امید انجام شد

لکه‌گیری و روکش آسفالت ۱۱۸۰ کیلومتر راه در آذربایجان‌غربی 

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان آذربایجان غربی می‌گوید در دولت تدبیر و امید بالغ‌بر هزار و ۱۸۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان، زیر پوشش عملیات لکه‌‌گیری و روکش آسفالت قرار گرفته‌ است.

ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ٖآذربایجان غربی) با اعلام این خبر گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید از سال ۱۳۹۲ تا چهار ماهه اول سال ۱۳۹۹ بالغ بر هزار و۱۸۰ کیلومتر لکه‌‌گیری و روکش آسفالت با تناژ نزدیک به ۱/۵ میلیون تن آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی این استان انجام گرفته است.

او با تاکید بر اینکه اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید باید دیده شود، ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نزدیک به ۱۳۴ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت در بزرگراه‌ها، بالغ بر ۵۹۷ کیلومتر در راه‌های اصلی، بیش از ۱۹۸ کیلومتر در راه‌های فرعی و بیش از ۲۵۰ کیلومتر در راه‌های روستایی لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

شکری در خصوص سایر اقدامات موفق دولت تدبیر و امید اظهار کرد: در این مدت همچنین نزدیک به ۲۴۰ هزار مترمربع چاله پرکنی و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه‌‌سازی موضعی در سطح محورهای استان اقدام شده است.

او گفت: در حوزه نگهداری راه‌ها به اصلاح شیب شیروانی به میزان دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر، جدول‌‌گذاری به میزان بالغ بر سه هزار کیلومتر ، پاکسازی و تسطیح حریم به میزان نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر، تسطیح راه‌های شنی به میزان بالغ بر ۱۰ میلیون مترمربع ، خاکبرداری و ریزش‌‌برداری به میزان نزدیک به ۹۰۰ هزار مترمکعب و لایروبی و تنقیه پل‌‌ها به مساحت نزدیک به ۱۸ هزار مترمکعب انجام یافته است که این مسیر همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان غربی همچنین از تنظیم بستر رودخانه‌‌ها به میزان ۱۸۷ هزار متر مکعب، تنظیم کانال‌ها به‌‌طول بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر، رفع نقاط کور با ۵۳۴ متر مکعب خاکبرداری، ساماندهی مبادی ورودی و خروجی پاسگاه پلیس‌‌راه به تعداد ۱۸۲ مورد، تعمیر و مرمت ۵۹۰ دستگاه پل در سطح استان و رفع نقاط مستعد حادثه و حادثه‌‌خیز به تعداد ۲۱۵ مورد در سطح استان بعنوان دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این حوزه اشاره کرد.

شکری یادآور شد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید ساماندهی و احداث کنارگذر پل‌های بزرگ به تعداد ۱۵۰ مورد انجام گرفته و سالانه بالغ بر ۳۰ هزار تن نمک و دو برابر آن معادل ۶۰ هزار تن ماسه در انبارهای نمک جهت راهداری زمستانی ذخیره می‌‌شود و نیز هر ساله علاوه بر برف‌‌‌روبی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، نگهداری و برفروبی هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه مرزی و آنتنی توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان غربی انجام می‌‌گیرد.