شناسهٔ خبر: 84479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفته جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

اسماعیل اسدی رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان درهفته جاری همزمان با سراسر کشور و با رعایت پروتکل های بهداشتی و سایر دستورالعمل های ستادملی مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم) اسماعیل اسدی اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان که قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا در شهریور و مهرماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان در رشته معماری (طراحی) پنجشنبه هفته جاری ششم شهریورماه و آزمون (تستی) سایر رشته‌ها نیز سوم و چهارم مهرماه سال جاری به صورت سراسری برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: آزمون یاد شده در هفت رشته معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسات مکانیکی (طراحی و نظارت)، تاسیسات برق (طراحی و نظارت)، شهرسازی، نقشه ‌برداری و ترافیک و همچنین رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه ‌برداری، تاسیسات مکانیکی و برق نیز به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی به طور همزمان در تاریخ ‌های یاد شده برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: متقاضیانی که پیش از این برای آزمون اسفندماه سال ۹۸ ثبت‌ نام کرده بودند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و تنها در صورت نیاز به تغییر می‌توانند نسبت به اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت ‌نام اقدام کنند.

اسدی تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان، کاردانی و معماران تجربی همه ساله و در ۲ نوبت برگزار می‌شود که آزمون اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام نشد و به شهریورماه امسال موکول شد.

وی گفت: مهندسانی که سه سال از اخذ مدرک تحصیلی آنان گذشته باشد شرایط حضور در آزمون ورود به حرفه مهندسی را دارند.

به گفته رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، آزمون طراحی معماری با حضور ۳۳۶ نفر (۲۰۳ مرد و ۱۳۳ زن) در روز پنج شنبه و در محل دانشگاه قم واقع در بلوار غدیر برگزار می شود.

اسدی در پایان خاطر نشان ساخت: جلسه هماهنگی آزمون روز گذشته با حضور مدیران مرتبط از جمله دفتر مقررات ملی ساختمان و مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی، نماینده سازمان سنجش، مدیران کل و روسای توسعه مهندسی استان ها برگزار شد.