شناسهٔ خبر: 8452 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

گزارش اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

آخرین وضعیت تشکیل «کمیته تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی» / از موافقت جهانگیری با پیشنهاد آخوندی تا تعیین زمان اولین جلسه/ گام‌های عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی

آخوندی امضا وزارت راه و شهرسازی در حمایت از صنایع ریلی داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمیته‌ای با هدف حمایت از صنایع ریلی داخلی و بهره‌گیری از فرصت‌های بین المللی تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ۲۴ اسفند ۹۳ در نامه‌ای با هدف حمایت از صنایع ریلی داخلی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی پیشنهادی درباره تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی٬ وزارت صنعت٬ معدن و تجارت٬ صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی٬ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی و انجمن صنایع ریلی ایران در ارتباط با توسعه ناوگان ریلی به اسحاق جهانگیری ارائه کرد که با موافقت معاون اول رئیس جمهور همراه شد. تصویر نامه موافقت معاون اول رئیس جمهور با پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در زیر آمده است:

آخوندی پس از موافقت معاون اول رئیس جمهور در نامه‌های جداگانه خطاب به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت٬ معدن و تجارت و سیدصفدر حسینی رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی خواستار معرفی نماینده تام الاختیار آن دستگاه برای حضور در جلسات این کمیته مذکور شد. تصویر نامه آخوندی به نعمت زاده و سید صفدر حسینی در این زمینه در زیر منتشر شده است.

آخوندی همچنین در نامه‌ای به محسن پورسیدآقایی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران٬او را به عنوان رئیس کمیته "تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی و بهره‌گیری از فرصت‌های بین المللی با هدف توسعه حمل و نقل ریلی" منصوب کرد. در این نامه تأکید شده که حداکثر طی ۶ ماه آینده (از 25 فروردین 94) بسته و راهکارهای حمایتی و توسعه‌ای لازم از سوی کمیته تدوین و جهت ارائه به معاون اول ریاست جمهور آماده شود. تصویر نامه آخوندی به پورسیدآقایی در زیر آمده است:

 

پس انتصاب پورسیدآقایی به عنوان رئیس کمیته مذکور وی نیز در نامه‌های جداگانه از ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و سیدصفدر حسینی رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی درخواست کرد تا آنها نماینده تام الاختیار خود را برای حضور در کمیته یادشده معرفی کنند. پورسیدآقایی همچنین محمدحسین قنبری رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع ریلی ایران را برای حضور در جلسه کمیته دعوت کرد. تصویر این نامه ها نیز در زیر منتشر شده است.

صندوق توسعه ملی و وزارت صنعت٬ معدن و تجارت در پاسخ به نامه‌های ارسالی درباره معرفی نماینده تام الاختیار خود در کمیته "تهیه بسته حمایتی از صنایع ریلی داخلی و بهره‌گیری از فرصت‌های بین المللی  با هدف توسعه حمل و نقل ریلی" به ترتیب اباذر کریمی راهجردی و محسن صالح‌نیا را معرفی کرده‌اند.

نخستین نشست این کمیته در تاریخ ۱۰ تیرماه ۹۴ در دفتر محسن پورسید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود./

نظر شما